Potrivit datelor instituției, pe plan intern se are în vedere implementarea a două programe majore. Primul se referă la ”Primul Centru de Agrement”, destinat susținerii investițiilor private în infrastructura de turism, care va contribui major la diversificarea ofertei turistice pe întreg teritoriul României. Iar al doilea la ”vouchere de vacanță pentru angajații din sistemul public”.

De asemenea, Ministerul Turismului va realiza un Masterplan al investițiilor în infrastructura de turism și o Strategie națională de dezvoltare și promovare a turismului. ”Acestea vor stabili concret atât prioritățile și măsurile care trebuie luate pe parte de investiții în infrastructură, cât și definirea clară a produselor turistice ale României și modalitățile de promovare ale acestora pe piața internă și externă de turism”, mai reiese din datele instituției.

Totodată, împreună cu asociații ale patronatelor din turism și organizații neguvernamentale care promovează oferta turistică a României, va fi elaborată o Lege a Turismului. Până în prezent, nu a existat o reglementare complexă și unitară printr-un document legislativ unic, ci zeci de acte normative care nu reușesc să ofere o imagine de ansamblu coerentă în domeniu.

Unul dintre obiectivele principale este legat de creșterea numărului de turiști în zone prea puțin puse în valoare până acum, din proximitatea polilor turistici recunoscuți ai României.

Pe plan extern, Ministerul își propune să promoveze România ca destinație de vacanță pentru cetățenii străini, iar destinațiile și ofertele turistice ale României vor fi prezentate țintit pe piețele externe. Litoralul românesc va fi promovat în țările cu climă rece și în cele care nu au acces la mare sau la ocean. Delta Dunării, rezervație natural unică în Europa, va fi o atracție turistică generală. Munții Carpați pot deveni locul de vacanță preferat al turiștilor străini care vor să se bucure de natură sau a celor dornici de drumeții, sporturi montane, aventură.

Bisericile străvechi din Moldova, Maramureș și Muntenia sau cele fortificate din Transilvania, multiculturalismul Dobrogei, tradițiile, cultura, istoria, arta sau gastronomia, frumusețea satelor românești, farmecul orașelor de care te poți lăsa cucerit într-un week-end și evenimentele artistice dezvoltate în ultimii ani, fac din România o atracție turistică reală pe care Ministerul și-a propus să o promoveze în străinătate.

În strategia pe termen scurt de promovare a României în străinătate, se are în vedere deschiderea de noi birouri de reprezentare în câteva dintre țările care pot fi generatoare de turiști.

De asemenea, Ministerul, în parteneriat cu asociațiile patronale din turism și autoritățile publice locale, va derula programe de info-trip atât pentru jurnaliști străini, cât și pentru formatori de opinie sau specialiști pe segmente de nișă ale turismului (medical, balneo, de afaceri).