CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Banii în 2016 pentru infrastructură: 671 milioane de euro

Autor: Ştefan Etveş | duminică, 31 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Proiecte După ce s-au „ars” cu demolarea unei porţiuni din autostrada Orăştie-Sibiu, oficialii guvernamentali nu se mai întrec în tăierea de panglici, în plin an electoral. Oficialii guvernamentali au stabilit, pentru 2016, o listă cu proiecte în valoare de peste 670 milioane de euro, bani din bugetul de stat, pentru modenizarea căii ferate, construcţiei de autostrăzi şi magistrale de metrou.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, şi-a făcut temele date de şeful guvernului Dacian Cioloş şi a trimis o listă cu principalele cheltuieli din acest an. La capitolul dezvoltarea infrastructurii, prioritatea strategică a Ministerului Transporturilor o reprezintă implementarea proiectului autostrăzii Sibiu - Piteşti în lungime 116 kilometri şi cu o valoare totală aproximativ de 2,075 miliarde de euro.

În acest an, demararea proiectului, respectiv refacerea studiului de fezabilitatea pentru autostrada Piteşti-Sibiu, cel mai aşteptat proiect din România, costă circa 67 milioane de lei. Pe primul loc din punct de vedere al finanţării se află sectorul feroviar. Mai exact, finalizarea lucrărilor de modenizare a căii ferate, între Simeria şi Sighişoara, proiecte care au acumulat întârzieri de câţiva ani, costă aproximativ 542 milioane de lei, bani de la bugetul de stat. Pe locul doi din punct de vedere al investiţiilor se află lucrările autostrăzilor Lugoj-Deva, Sebeş-Turda, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureş, proiecte cu o valoare totală de aproximativ 1,44 miliarde euro. Pentru aceste proiecte, Ministerul Transporturilor, tot de la bugetul de stat, va aloca puţin peste 460 milioane de lei.

Bani pentru autostrada spre Moldova

Fără să ştie când vor demara şi când se vor finaliza proiectele de reabilitare a căii ferate Radna-Gurasada-Simeria şi Braşov-Sighişoara, proiecte estimate la peste 1,7 miliarde de euro, Ministerul Transporturilor va aloca 348 milioane de lei. Și pentru coridorul IX de transport rutier, respectiv autostrada Moldovei, care pleacă din Ploieşti spre Moldova, se vor aloca bani de la bugetul de stat. În perioada ianuarie-octombrie, Ministerul Transporturilor va aloca circa 182 milioane de lei, bani din visteria proprie, pentru autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani- Bacău- Paşcani. Autostrada care traversează Moldova este evaluată la un cost total de 1,575 miliarde euro. Celebra autostradă Comarnic-Braşov are alocate fonduri de 155 milioane de lei pentru elaborarea documentaţiei tehnice de execuţie, iar proiectul total ar putea costa 1,237 miliarde euro.

Încă 211 mil. lei pentru metroul Bazilescu-Străuleşti

În cazul Metrorex, Ministerul Transporturilor are în vedere organizarea licitaţiei pentru achiziţia de material rulant, înlocuirea căii de rulare, instalaţii pe interstaţii, finalizarea magistralei de metrou M4 şi continuarea lucrărilor la magistrala M5. Finalizarea liniei de metrou Bazilescu-Străuleşti costă puţin peste 211 milioane de lei, iar pentru continuarea lucrărilor magistralei Eroilor-Drumul Taberei se vor aloca aproximativ 202 milioane de lei.

Ministerul a început deblocarea proiectelor şi derularea acestora. Am identificat multe blocaje, de natura autorizaţiilor de construire, a avizelor de mediu, a avizelor de relocare utilităţi şi scoatere din circuitul agricol. Ne-am propus simplificarea cadrului legislativ, consolidarea instituţională a companiilor şi un alt mod de abordare a proiectelor de investiţii fără a se mai cădea în păcate. Trebuie definiţi timpi realişti pentru toate fazele.
Dan Costescu, ministrul Transporturilor

Lista priorităţilor Ministerului Transporturilor pentru 2016

- 542 milioane lei (123 milioane euro) - cale ferată Sighişoara-Simeria;
- 460 milioane lei (104,5 milioane euro) autostrăzile Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Sebeş-Turda, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureş;
- 348 milioane lei (77 milioane euro) - modernizare CF Radna-Gurasada-Simeria;
- 211 milioane lei (47 milioane euro) - finalizarea magistralei 4 metrou;
- 202 milioane lei (46 milioane euro) - lucrări la magistrala 5 metrou;
- 182,8 milioane lei (41 milioane euro) - coridorul IX rutier: Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani;
- 170 milioane lei (37,5 milioane euro) - creşterea capacităţii de transport cu metroul
- 155 milioane lei (35,3 milioane euro) - autostrada Braşov-Comarnic;
- 154 milioane lei (35 milioane euro) - autostrada Craiova-Caransebeş;
- 152 milioane lei (34,5 milioane euro) - autostrada Târgu Mureş-Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni;
- 140 milioane lei (31 milioane euro) - autostrada Bucureşti-Craiova;
- 84 milioane lei (19 milioane euro) - autostrada Nădăşelu-Suplacu de Barcău;
- 80 milioane lei (18 milioane euro) - calea ferată Cluj-Episcopia Bihor;
- 56,4 milioane lei (12,5 milioane euro) - autostrada Braşov-Predeal;
- 50 milioane lei (11,2 milioane euro) - autostrada Suplacu de Barcău-Borş.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.