Chiar și așa, pe o piață estimată la 223 de milioane de euro, la nivel de 2015, 61% din populație nu practică sport, iar 18% face mișcare foarte rar, ceea ce plasează România sub media Uniunii Europene (8%) la acest capitol. Potrivit Benefit Seven, frecvența practicării activităților fizice a crescut în ultimii ani, la fel și valoarea pieței de fitness/capita de la 5,1 euro în 2012 la 11 euro în 2015.

Între antrenamentele noi, care și-au făcut apariția în peisajul atutohton în ultimii doi ani, se află și barre fitness, care combină elementele de pilates, kinetoterapie și balet. ”În străinătate, atât în Statele Unite, cât și în Germania, unul din două studiouri de fitness este de barre. Același lucru putem spune și despre pilates, deși în cazul acesta poți organiza o clasă mult mai rapid, nefiind necesare bare de balet. Sălile de fitness și instructorii caută să aducă antrenamente inedite, care atrag clientela, fără o investiție foarte mare. Barre-ul este oarecum la polul opus, din exterior l-ai eticheta static și liniștit, însă la practicarea lui realizezi intensitatea și dinamica exercițiilor”, spune Nona Trif, primul instructor de barre fitness din România (sursa foto). Potrivit acesteia, vor continua să apară tot mai multe săli cu clase de Barre, cererea fiind tot mai mare.

”Barre-ul este un antrenament care lucrează tot corpul, non-impact, este recomandat și în situații medicale, hernii de disc, artrite. Exercițiile specifice îmbunătățesc mult rezistența cardiacă, articulațiile, postura, dezvoltă o musculatură puternică. Micropulsațiile izometrice drenează limfa, reducând considerabil celulita. De asemenea, sunt exerciții speciale pentru îmbunătățirea circulației la nivelul picioarelor și reducerea varicelor”, mai spune Nona Trif.

Altfel, potrivit lui Andrei Crețu, co-fondator Benefit Seven, deținătorul 7card, numărul centrelor de sport este în creștere, chiar dacă din totalul populației doar 6% dintre români practică sport. ”Suntem la coada Europei, un procentaj mai scăzut fiind înregistrat de Cehia și Polonia, ambele cu 5% din populație, respectiv Bulgaria, cu doar 2%”, punctează acesta.

La nivel corporate, potențialul pieței de fitness este foarte mare, segmentul fiind subdezvoltat. Un procent de 3-5% dintre companii plătesc angajaților un abonament la un centru sportiv. Dintre acestea cele mai multe activează în domenii precum: IT, telecom, pharma, servicii profesionale, media si comunciare.  În același timp, 60% dintre firme au semnat un parteneriat cu un furnizor de servicii sportive, facilitând salariaților accesul la activități sportive, contra cost, însă la tarife negociate la nivel de grup. O mare parte dintre acest companii sunt din sectorul de banking, retail și automotive. Peste 15% sunt firme cu capital românesc, iar 40% dintre ele desfășoară activități și în afara Bucureștiului. Excluzând companiile cu sediile în Capitală, la nivel național,  doar 5% dintre angajatori includ printre beneficii și un abonament la un centru sportiv.