”Cererea de vacanțe pe litoralul românesc a crescut în 2018. La noi a crescut cu circa 20%, pentru că am contractat mai multe camere sezonul acesta și am vândut mai mult.
Impactul emiterii și distriburii voucherelor de vacanță determină semnificativ creșterea inregistrată până în acest moment. Cele mai solicitate stațiuni sunt, în acest moment: Mamaia, Eforie Nord, Olimp, Neptun și Venus, in special hotelurile de 3 și 4 stele”, spune Alin Burcea, CEO Paralela 45. 

Potrivit acestuia, se observă că cererea pentru litoralul bulgăresc s-a mai temperat, o explicație fiind dată și de creșterea solicitărilor pentru Antalya, un produs cu all inclusive, cu mult diferit de cel bulgăresc. 

”Totodată, politica tarifară a hotelierilor bulgari a fost diferită în acest an, în sensul că foarte mulți nu au mai lansat ofertele Early Booking pentru piața din România, sau dacă le-au lansat, a fost pentru perioade scurte de timp. Pe de altă parte, un număr foarte mare de hoteluri din gama de lux, de 4 si 5 stele cu servicii all inclusive și ultra all inclusive sunt deja în Stop Sales pentru lunile iulie și august”, adaugă Burcea. 

Totuși, continuă acesta, românii aleg în continuare stațiunile din Bulgaria, în special Sunny Beach, Nisipurile de Aur, Albena și Nessebar. 

Referindu-se la investițiile de pe litoral, anul acesta, Alin Burcea a spus că ”nu observă mari îmbunătățiri”, în afara de faptul ca s-au lărgit plajele și au mai apărut câteva hoteluri.