"Nu numai din cauza internetului. Clientul este mai deştept ca oricând pentru că el are acces la tehnologie şi poate să facă comparaţii între servicii şi le ajustează. Clientul vrea să aibă servicii uşoare, să nu îşi bată capul, să plătească cât mai puţin, să rămână timp pentru distracţie, pentru altceva, pentru valorizarea vieţii personale" a spus Mitroi.

El a dat ca exemplu poliţa de asigurare pentru maşină pe care a decis să o cumpere online.

"Am cumpărat ieri o poliţă de asigurare pentru maşină. Primul gând a fost să sun un broker. Apoi am descoperit că este un site unde în 2 minute am avut o întreagă listă de oferte şi mi-a mai luat încă 2 minute să aleg cea mai bună ofertă să introduc datele de card, istoricul. Cred că în total mi-a luat 7-10 minute ca să primesc confirmarea. Deci nu am avut nevoie de broker şi mă gândeam că sunt un şofer atent aşa că ar trebui să plătesc mai puţin cu 15%, nu? Ca şi client am fost impresionat că a durat 7 minute. De ce am nevoie de broker?", a spus profesorul ASE.

Adrian Mitroi a precizat că era internetului pune presiune şi pe consultanţii financiari.

"Este o presiune care se pune foarte puternic şi nu numai pe brokerul de servicii financiare, ci pe consultant. Meseria de consultant este dificilă. Clientul îşi doreşte acum să aibă un consultant financiar care să fie la zi cu ce este relevant, să fie ieftin, să nu-i ceară foarte mulţi bani, să aibă relaţie bună şi funcţională. Din punct de vedere financiar a intrat în era represiunii financiare, a dobânzilor foarte mici negative, pe toate monedele, a preţului riscului foarte mic şi a preţului activelor foarte mare, un cleşte din care niciunul dintre noi nu poate scăpa", a mai afirmat Mitroi. AGERPRES