SE INTAMPLA ACUM!

IT & C

80% dintre clienții magazinelor online renunță la cumpărăturile din coș

Autor: Sorin Alexandru | luni, 18 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Rata medie de abandon a coşului de cumpărături la magazinele online din România se ridică în prezent la 60% - 80%, arată datele platformei de e-commerce integrate Teamshare.

Procentul este unul similar cu cel întâlnit în magazinele offline, unde clienţii testează, probează şi analizează mai multe produse înainte de a cumpăra, însă, în mediul online retailerii pot aplica o serie de măsuri pentru a preîntâmpina acest lucru.

În perioadele de vârf, precum campaniile de Black Friday sau de Sărbători, procentul de renunţare la coşul de cumpărături scade, mai ales în cazul site-urilor cu trafic ridicat, care au pregătit din timp aceste campanii, potrivit Teamshare. De regulă, în perioadele de vârf utilizatorii ştiu produsele, s-au documentat înainte şi doar aşteptă momentul potrivit sau preţul bun.

"Adăugarea produselor în coş nu presupune neapărat intenţia de cumpărare. Mulţi utilizatori folosesc coşul de cumpărături pe post de wishlist. Ei sunt încă în etapa de 'vânare a preţurilor', evaluează alte oferte sau condiţii de livrare mai rapide. Decizia vine mai târziu, după ce probabil utilizatorul a adăugat acelaşi produs în coşurile de pe mai multe site-uri. Odată ce utilizatorul a decis să achiziţioneze, mici obstacole, precum un formular de comandă cu două-trei câmpuri în plus de completat nu duc la abandonarea coşului", spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.

Este adevărat, adaugă acesta, că procesele de checkout complicate pot face utilizatorul să se răzgândească, mai ales dacă are şi alte opţiuni.

De ce se răzgândesc cumpărătorii

Potrivit experţilor Teamshare, motivele care îi determină pe 6 până la 8 din 10 vizitatori ai site-urilor să renunţe la coşul de cumpărături sunt numeroase. Printre acestea se numară preţul, indecizia faţă de achiziţie sau lipsa tuturor detaliilor despre produs.

Cumpărătorii pot fi motivaţi să nu mai abandoneze coşul de cumpărături prin câteva metode şi instrumente esenţiale pentru cumpărător. Unul dintre cele mai importante este un checkout simplu, cu date minime de creare cont, eventual şi logare imedită prin reţele sociale. Și  chat-ul online este important, oferindu-i utilizatorului posibilitatea de a intra rapid în legătură cu departamentul de suport, în cazul în care întâmpină greutăţi. Numărul de telefon şi adresa fizică specificate clar în pagina de contact sunt esenţiale, dat fiind faptul că utilizatorii evită să cumpere de pe site-urile care se limitează la un formular de contact şi cel mult o adresă de e-mail.

De asemenea,  implementarea unor instrumente de remarketing prin e-mail, bannere, reclame text sau video vor ajuta clientul să revină în magazinul online pentru fiealizarea comenzii.  Iar în cazul în care achiziţia se face într-un interval limitat de timp, voucherele şi  cupoanele de reduceri vor convinge rapid cumpărătorul. Un alt factor esenţial pentru achitarea coşului este politica de retur şi garanţie clară şi simplă pentru utilizator, care va avea un plus de încredere în comerciant.

Teamshare este o platformă de e-commerce integrată cu sisteme de contabilitate şi gestiune ERP, care se adresează atât clienţilor business to business cât şi business to consumer. Platforma este folosită în prezent de peste 200 de clienţi din România şi ţări ca Marea Britanie, Franţa, Austria sau Rusia. Teamshare este dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, prezentă pe piaţa din România din 2003.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.