Astăzi, unul din patru acoperișuri din țiglă metalică vândute în România este produs la fabrica Bilka din Brașov. Performanța de a deveni liderului pieței românești de țiglă metalică este remarcabilă dacă ne gândim că Horațiu Țepeș a ridicat afacerea de la zero și a trebuit să facă față concurenței multinaționalelor. Este clar că toate planurile i-au mers din plin, performanțele companiei fiind de invidiat în economia românească. Anul trecut, Bilka a raportat o cifră de afaceri de  30,3 milioane de euro, în creștere cu  aproape 30% față de 2013, și un profit de 1,8 milioane de euro, mai mare cu circa 40%. Curios este că această creștere spectaculoasă s-a păstrat și anul acesta, în primele trei trimestre din 2015 compania reușind să depășească toată cifra de afaceri pe anul trecut. „Ni s-au maturizat investițiile făcute în anii anteriori, a crescut brandul, gama de servicii a fost îmbunătățită de la an la an. În urmă cu cinci ani livram la 48 de ore, 72 de ore și ajungeam la cinci zile termen de livrare, acum livrăm la 24-48 de ore, iar, în momentul acesta, gama de produse a sărit de 80 de variante de acoperiș. Avem cinci tipuri de grosimi de material plus două texturi. Gama de culori este variată, accesoriile pentru acoperiș sunt variate și de aici gama noastră de produse satisface foarte bine nevoile clienților“, explică Horațiu Țepeș cum a reușit să crească de câteva ori mai mult decât avansul de pieței de profil.

Secrete de business

„Ca să ai un business de succes e nevoie de adaptabilitate. E cel mai important lucru. Distribuitorii, micii meșteri, fac bani numai dacă au partener un producător bun de materiale. Am trecut de 500 de distribuitori stabili la nivel național și avem fiecare zonă acoperită. Suntem peste tot și orice client din orice colț al țării poate beneficia de produsele noastre“, își expune strategia tânărul antreprenor. Dezvoltarea rețelei de distribuție a venit pentru Bilka împreună cu un plan ambițios de investiții. Suma planificată inițial, de cinci milioane de euro, a fost suplimentată la șapte milioane de euro, iar o parte din bani sunt folosiți pentru cofinanțarea a două proiecte pe fonduri europene.

„În ceea ce privește investițiile, vom produce complet sistemul pluvial și diversificăm gama de produse la țiglă metalică. Dacă anul trecut am avut două modele, la sfârșitul anului acesta, vom avea cinci modele de țiglă metalică. Este vorba de modele care au avut succes în Scandinavia“, anunță Horațiu Țepeș, care precizează că, de la anul, intenționează să acorde o atenție mai mare exporturilor care astăzi reprezintă aproximativ 6% din cifra de afaceri.