Un mare pas înainte făcut de Volvo Trucks, anunţat chiar de către producătorul suedez de camioane.

Un pas mare făcut de către Volvo Trucks către electrificare

Miercuri, 14 septembrie, Volvo Trucks a transmis că a început producţia a trei modele de camioane electrice grele. Roger Alm, preşedintele companiei, afirmă că această decizie reprezintă „un moment important” pentru Volvo Trucks.

Vehiculele electrice Volvo FM, Volvo FMX şi Volvo FH ar putea transporta o greutate totală de 44 de tone, arată datele tehnice.

Cât despre autonomia anunţată, aceasta ar fi de până la 380 de kilometri în cazul Volvo FM, de până la 320 de kilometri pentru modelul FMX şi de cel mult 300 de kilometri pentru FH.

Producţia va demara, pentru început, la o fabrică din Suedia, pe listă fiind apoi şi una din Belgia

Producţia noilor camioane electrice ale Volvo Trucks va începe la fabrica din Göteborg, Suedia, iar începând cu anul 2023, se va da startul producţiei şi la o fabrică din oraşul belgian Gent. Bateriile pentru aceste camioane vor proveni de la fabrica Volvo Trucks din Gent.

În acest moment, Volvo Trucks are „şase modele de camioane electrice în producţie de serie la nivel global”. Preşedintele companiei, Roger Alm, s-a arătat optimist cu privire la perspectivele de viitor ale Volvo Trucks, parte a grupului Volvo.

„De fapt, am vândut deja 1.000 de unităţi din aceste camioane electrice grele înainte de începerea producţiei”, a explicat Roger Alm pentru CNBC.

În plus, Volvo Trucks a constatat „o cerere în creştere în viitor”, a mai declarat acesta.

Cel puţin jumătate dintre campioanele vândute de Volvo Trucks vor fi electrice până în 2030

Potrivit estimărilor publicate şi pe site-ul companiei, Roger Alm afirmă că, până la nivelul anului 2030, „cel puţin 50% din camioanele pe care le vindem la nivel global ar trebui să fie electrice”.

La fel ca şi în cazul autoturismelor, opţiunile de încărcare adecvate vor fi importante pentru camioane atunci când vine vorba de eliminarea preocupărilor legate de „anxietatea de autonomie”. Această formulare se referă la ideea că vehiculele electrice nu pot efectua călătorii lungi fără a rămâne fără putere şi a rămâne blocate.