Concret, este vorba de „Pachetul Mobilitate” care va afecta puternic transportatorii din Europa de Est, inclusiv din România. Europarlamentarul Pro România, Corina Crețu spune în postarea ei că toate demersurile pe care europarlamentarii din Est le-au avut, „s-au lovit de o lipsă de înțelegere greu de imaginat din partea europarlamentarilor din țările occidentale”.

„Parlamentul European votează miercuri situația transportatorilor din Uniunea Europeană, iar din păcate forma propusă de Comisia Europeană va afecta grav transportatorii din Est!

În ciuda tuturor eforturilor noastre de la Bruxelles, veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare.

Încă din luna ianuarie am atras atenția asupra faptului că Guvernul României trebuie să depună toate eforturile pentru a evita situația la care s-ar putea să fim martori săptămâna aceasta.

Parlamentul European urmează să voteze așa-numitul Pachet de Mobilitate – înaintat Parlamentului European de către Comisia Europeană, care ar putea dăuna grav tuturor transportatorilor din Europa de Est. Doar în România, mii de lucrători din acest domeniu și-ar putea pierde locul de muncă.

Toate demersurile noastre, ale Membrilor Parlamentului European din Europa de Est, s-au lovit de o lipsă de înțelegere greu de imaginat din partea europarlamentarilor din țările occidentale. Au fost depuse zeci de amendamente în favoarea transportatorilor – pe care le-am cosemnat și eu – de către colegii din Europa de Est (nouă țări din Est și cele periferice), dar strict matematic șansele ca acestea să treacă sunt foarte mici. Printre amendamente se numără și prevederi care încearcă dacă nu să oprească acest Pachet, măcar să întârzie intrarea sa în vigoare. Mai mult decât atât, din păcate Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European propune ca Pachetul să fie votat fără amendamente, ceea ce ar reduce și mai mult șansele adoptării acestor amendamente.

Reiterez faptul că, în actuala formulă, Pachetul de Mobilitate impune tuturor firmelor de transporturi de pe teritoriul Uniunii Europene să se asigure că, la fiecare opt săptămâni, camioanele lor se întorc la centrul operațional din țară – ceea ce înseamnă o creștere exponențială a costurilor. Mai mult, unele măsuri sunt chiar neavenite în contextul actualei pandemii, pentru că nu permit distanțarea socială – cum e cazul interzicerii petrecerii perioadei de odihnă obligatorii în cabina camionului.

Cred că astfel de momente ne demonstrează cât de multă nevoie e de o Uniune Europeană și mai solidă, sensibilă la probleme de acest fel. Și demonstrează fără îndoială cât de importantă e implicarea guvernelor naționale în politica europeană. Or din păcate, Guvernul de la București e de cele mai multe ori absent de la dezbateri – și mai grav e că absența aceasta se traduce în drame pentru cetățeni”, a scris Corina Crețu pe pagina sa de Facebook.