Românii au primit vestea că un furnizor de energie electrică nu le mai prelungește contractele. Notificări în acest sens au fost trimise de furnizor clienților casnici cărora le expiră contractele.

Este vorba despre Restart Energy. Furnizorul de energie electrică le spune clienților că nu poate prelungi contractele pentru că, pe fondul legislației de plafonate a prețurilor, are costuri suplimentare pe care nu le poate suporta.

Astfel, conform notificării primite de un client al companiei, se precizează motivele care au stat la baza unei astfel de decizii.

Explicația oferită de furnizorul de energie Restart Energy

„Vă informăm că decizia de încetare a Contractului de furnizare prin ajungere la termen este generată de dificultățile financiare și operaționale cauzate de modul de adoptare și implementare a legislației privind spijinirea populației și agenților economici față de creșterea fără precedent a prețurilor la energia electrică.

Modul în care aceasta este aplicată în prezent generează pentru Subscrisa costuri imposibil de susținut”, se arată în documentul înaintat clienților.

Potrivit informării transmise și citate de e-nergia.ro, situația dificilă este amplificată și de lipsa de predictibilitate legislativă în domeniul energiei, a întârzierilor deja însemnate în decontarea sumelor suportate de furnizorii de energie electrică prin aplicarea schemei de sprijin adoptată de autorități (plafonare a prețului energiei, compensații acordate anumitor categorii de clienții, alte tipuri de beneficii acordate populației), care generează în continuare pierderi.

Opțiunile românilor care se află într-o astfel de situație

Marea întrebare care se ridică este ce pot face clienții care se află într-o astfel de situație.

Prima opțiune este să nu facă nimic. Legea spune că orice client casnic care rămâne fără furnizor este preluat automat de Furnizorul de Ultimă Instanță (FUI) dacă nu își găsește alt furnizor concurențial. Deci nimeni nu rămâne fără energie.

În cazul în care vor totuși să facă ceva, atunci există o a doua opțiune. Aceasta constă în aceea de a încheia un contract cu alt furnizor, la cererea sa, înainte de expirarea contractului actual.

Momentan, prețurile finale la clienții casnici sunt plafonate. În funcție de consumul lunar, cine consumă sub 100 kWh plătește maximum 68 de bani/kWh, preț cu toate taxele și tarifele, cine consumă între 100 și 255 kWh plătește maximum 80 de bani/kWh. Consumul de energie electrică cuprins între 255 și 300 kWh/lună se facturează la maximum 1,3 lei/kWh. În cazul în care consumul depășește 300 kWh/lună întregul consum se facturează la maximum 1,3 lei/kWh.

Restart Energy este un furnizor independent de energie electrică, cu capital mixt românesc-american, înființat în 2015 la Timișoara. Restart Energy avea toamna trecută 40.000 de clienți persoane fizice și aproximativ 5.000 de clienți corporate. Compania are operațiuni în România și Serbia.