Casa de modă Versace a anunţat că a închis cele trei magazine din Japonia însă intenţionează să revină pe această piaţă din 2010.

Potrivit companiei care activează în industria luxului, acest pas face parte dintr-un plan de regândire a strategiei.

„Magazinele din Japonia nu mai reprezentau imaginea mărcii, iar grupul consideră că este mai avantajos să le închidă şi să pornească de la zero pentru a găsi noi locuri şi canale de distribuţie mai adaptate”, au declarat oficialii companiei italiene într-un comunicat de presă. Aceştia au subliniat că după venirea noului director general, Giangiacomo Ferraris, întreaga strategie a Versace va fi revizuită.

Cele trei magazine ale grupului Versace în Japonia din Tokio, Osaka şi Chiba au fost închise între iulie şi septembrie. „Intenţia grupului este de a reveni în 2010 pe piaţa japoneză cu cel puţin un alt magazin”, se mai arată în comunicatul companiei.

Decizia Versace poate părea bulversantă în condiţiile în care competitorii săi, precum LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, au declarat că piaţa japoneză este una foarte promiţătoare în această perioadă dificilă din punct de vedere economic.

Chiar şi aşa, vânzările Versace pe această piaţă au scăzut foarte mult în 2008. Dacă în 2007 compania avea afaceri de 4,1 miliarde de yeni în Japonia, în 2008 acestea au ajuns la doar 1,6 miliarde de yeni.

Fost director general al casei de modă Jil Sander, Giangiacomo Ferraris, a venit la Versace în iulie, în locul lui Giancarolo Di Risio. Di Risio a fost numit în 2004 la Versace pentru a restructura marca, aflată atunci în criză după asasinatul din 1997 al fondatorului său Gianni Versace. În cei cinci ani de la numire, Di Risio a reuşit să redreseze grupul, însă a plecat în acest an, din cauza unor dezacorduri cu familia Versace.

Casa de modă Versace este deţinută de Donatella, Santo şi Allegra Versace, respectiv sora, fratele şi nepoata designerului Gianni Versace, fondatorul grupului.

SURSA: Bloomberg