În ce condiții poate fi o mașină blocată în stația ITP?

În anumite circumstanțe, o mașină poate fi reținută într-o stație ITP pentru a fi supusă unei reverificări. Mulți șoferi s-au confruntat cu situația în care li s-a comunicat că vehiculul lor va fi reexaminat.

Este important să înțeleagă că această procedură este conformă cu legea. Potrivit Registrului Auto Român (RAR), în astfel de cazuri, timpul de așteptare poate fi prelungit deoarece procedura este efectuată de către un specialist RAR.

Conform legislației în vigoare, autoturismul poate fi reținut în stație pentru o perioadă de maxim 45 de minute, la solicitarea RAR.

„Pentru că în ultima perioadă mai mulți șoferi ale căror autovehicule au fost blocate în stațiile ITP pentru a fi reverificate de inspectorii RAR ne-au întrebat cu surprindere despre această practică, colegii de la Auto Test Magazin explică în detaliu procedura legală prin care un autovehicul poate fi blocat într-o stație ITP pentru a fi reverificat de inspectorii RAR”, se arată într-o postare a Registrului Auto Român (RAR).

sofer nervos, nervi la volan
SURSA FOTO: Dreamstime / Staţia ITP te poate lăsa fără maşină

Obligațiile inspectorului de la stația de verificare

Inspectorul are obligația de a informa șoferii despre posibilitatea unei reverificări. Solicitarea este făcută fie prin intermediul sistemului informatic, fie prin intermediul personalului RAR.

În timpul reverificării, atât vehiculul, cât și modul în care inspectorul tehnic a efectuat procedura sunt examinate.

Toate stațiile autorizate utilizează o aplicație informatică pentru gestionarea activității ITP. Șoferii ar trebui să știe că selecția mașinilor pentru reverificare de către RAR se face aleatoriu, fără legătură cu rezultatul inițial al ITP sau cu alte detalii.

Reinspecțiile sunt impuse de lege pentru a monitoriza activitatea inspectorilor, asigurându-se că parametrii de calitate necesari în desfășurarea ITP-ului sunt respectați.

Supravegherea este realizată prin reverificarea unui procent minim de vehicule din totalul celor inspectate. Procentul este determinat în funcție de performanța fiecărei stații de ITP și a inspectorilor tehnici activi acolo.

Calitatea este evaluată și cuantificată prin intermediul aplicației informatice menționate, în cadrul inspecțiilor tehnice periodice efectuate.

„Supravegherea se realizează prin reverificarea unui procent minim de vehicule din totalul vehiculelor inspectate, procentul fiind diferit şi stabilit în conformitate cu gradul de performanţă al fiecărei stații de ITP în parte, inclusiv al inspectorilor tehnici care activează în staţia respectivă, cuantificându-se prin intermediul acestei aplicaţii informatice şi calitatea inspecţiilor tehnice periodice efectuate”, adaugă sursa citată anterior.