În T1 2017, Telekom Romania Communications a raportat indicatori pozitivi în ceea ce privește veniturile și EBITDA ajustată, datorate în special creșterilor pe segmentul serviciilor integrate și wholesale, precum și eficientizării cheltuielilor cu personalul şi altor taxe mai mici. În ceea ce privește numărul de clienți, cei de servicii integrate, respectiv TV, urmează aceeași tendință pozitivă. 

Astfel, veniturile pentru T1 2017 au fost de 143,4 milioane euro, în creștere cu 4,6% versus T1 2016, în timp ce EBITDA ajustată a fost de 21,4 milioane euro, mai mare cu 4,4% de la an la an. 

Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea și cheltuielile legate de programele de plecări voluntare au crescut cu 6,7% în T1 2017, comparativ cu T1 2016, ca urmare a costurilor directe cu clienții mai ridicate, precum cele cu interconectarea, echipamentele mobile și echipamentele instalate la clienți. Costurile indirecte după capitalizare, excluzând cheltuielile legate de programele de plecări voluntare, au fost reduse cu 4,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.  

În T1 2017 au fost înregistrați cu 47,4% mai mulți clienți pentru serviciile integrate fix-mobil, numărul acestora ajungând la 398.242 la finalul lunii martie 2017. O ușoară creștere a fost înregistrată și pe segmentul clienților de servicii de televiziune, cu 0,6%, la 1,46 milioane, cu venituri aferente mai mari cu 3% în T1 2017, față de aceeași perioadă din 2016. Veniturile din serviciile Internet TV (IPTV) au avut cea mai importantă rată de creștere, de 20% de la an la an.

Telekom Romania Communications a raportat 1,18 milioane de clienți broadband (atât fix, cât și mobil) la finalul lui T1 2017, la un nivel similar cu cel înregistrat la finalul anului trecut. Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,13 milioane la finalul primelor trei luni ale anului curent, de la 2,15 milioane la 31 decembrie 2016. Acest rezultat s-a reflectat în venituri mai mici cu 14% generate de serviciile de voce fixă, față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Creșterea înregistrată de categoria “Alte venituri” reflectă în mare parte veniturile din proiecte IT&C livrate clienților companii. Compania a câștigat în T1 2017 și din vânzarea de diferite bunuri imobiliare. 

 

Veniturile Telekom Romania Communications aferente segmentului wholesale au crescut cu 21,5% în T1 2017, la 29,4 milioane euro față de aceeași perioadă din 2016.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a fost de 4,77 milioane la finalul lunii martie 2017, de la 4.83 milioane în aceeași perioadă a anului precendent. 

Pe segmentul de business, compania a înregistrat, de asemenea, o evoluție pozitivă atât în ceea ce privește noii clienți adăugați în portofoliu, cât și în ceea ce privește tipul de soluții oferite.

În T1 2017, brand-urile KFC Romania, Pizza Hut Romania, Pizza Hut Delivery Romania și Paul Romania au beneficiat de soluţia completă MOA – Managed Office Automation, achiziţionată de la Telekom Romania, prin care specialiştii operatorului administrează eficient, prin infrastructura Telekom, reţeaua internă (sisteme de supraveghere video, soluţie de securitate, calculatoare, laptopuri, etc.) din toate locaţiile clientului şi sistemul ERP / CRM. 

De asemenea, GP Sofa, unul dintre cei mai mari producători de mobilier tapiţat din România, beneficiază în prezent de soluţii complete de la Telekom care includ, pe lângă serviciile standard fixe şi mobile, şi servicii ca Metronet, VPN şi alte soluții IT&C personalizate şi bazate pe IP. În T1, compania a achiziţionat de la Telekom o soluţie completă pentru echiparea unei hale de producție nou construită, care include soluţia de cablare, supraveghere şi securitate. 

Telekom Romania Mobile Communications ajunge la 5 milioane clienţi 

La 31 martie 2017, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri de 107,8 milioane euro, în scădere cu 4,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 7,9%, la 71 milioane euro. 

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în T1 2017, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 11,2%, la 5 milioane, dintre care 32,3% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (post-paid). Telekom avea 6,1 milioane clienţi în 2013 şi 5,6 milioane clienţi în 2016.

 

Segmentul business post-paid a crescut cu 2,5% faţă de T1 2016, datorită ofertelor dedicate pentru companii, precum și sinergiilor cu operațiunile fixe. 

În primul trimestru al acestui an, abonații de date mobile au ajuns la 240.000, în creștere cu 4,2% față de aceeaşi perioadă din 2016. Creşterea continuă pe acest segment din ultimii ani reflectă nevoia românilor pentru oferte de comunicaţii avantajoase, care includ dispozitive mobile și acces la internet, ce le permit să rămână conectați și informați.

În acest context, tendinţa de creştere este reflectată, de asemenea, şi în volumele de vânzari de SIM-uri post-paid pe segmentul rezidenţial care, în T1 2017, au fost printre cele mai mari din istoria grupului de companii Telekom Romania. 

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a înregistrat o uşoară creştere, de 0,3%, faţă de T1 2016, până la 4,7 Euro. 

Scăderea de 4,6% a veniturilor totale, pe lângă costurile operaţionale mai mici, a condus la o scădere de 14,2% a EBITDA ajustată, la 15,7 milioane de euro, față de T1 2016. 

Alături de operațiunile fixe din România, Telekom Romania Mobile face eforturi pentru a-și îmbunătăți performanța, inclusiv prin extinderea capabilităților 4G, reorientarea eforturilor de vânzare, precum şi prin eficientizarea costurilor.

În 2017, una dintre tendințele digitale pe segmentul mobil va fi reprezentată de serviciile de tip OTT (over the top), precum Telekom TV Web&Mobile, pe fondul creşterii cererii de conţinut video non-linear şi a consumului de pe dispozitive mobile.