Iunie a fost luna cu cea mai mare valoare a voucherelor de vacanţă emise, 125 de milioane de euro.

”Voucherele de vacanţă pe suport electronic, a căror folosire reduce considerabil birocraţia întregului proces, reprezintă numai aproximativ 10% din numărul total al celor emise între ianuarie şi august. Numărul acestora, 850.000, este însă de 11 ori mai mare faţă 2017”, spun reprezentanţii ANAT.

Ei precizează că, din experienţa acestui an, când cele mai multe vouchere de vacanţă s-au emis în luna iunie, în plin sezon estival, ceea ce a făcut în multe cazuri destul de dificilă alegerea vacanţei dorite, şi având în vedere promisiunea că vor fi acordate bugetarilor şi în 2019, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism recomandă ca acestea să fie date la începutul anului.

”Proprietarii lor ar putea profita de perioada de Înscrieri Timpurii, al cărui vârf este între ianuarie şi martie, în care îşi pot alege vacanţa potrivită dintr-o multitudine de oferte care au şi reducere”, adaugă ei, potrivit News.ro.   

Valabilitatea voucherelor de vacanţă este de un an de zile.

”Cei care le-au primit în acest an şi nu le-au valorificat deocamdată le pot folosi pentru vacanţe în timpul iernii şi chiar vara viitoare, dacă sunt cumpărate din timp. Mai multe agenţii de turism au lansat deja pachete de vacanţă cu transport, cazare, servicii de masa, tratament şi alte servicii asociate pentru vara viitoare”, menţionează reprezentanţii patronatului.

Voucherele de vacanţă au fost introduse pe piaţa din România în 2009, dar acordarea lor a fost oprită în sistemul public după un an, din cauza crizei economice, şi de atunci a fost  restricţionată an de an prin act normativ. 

Până anul trecut, doar angajaţii din sistemul privat au primit vouchere de vacanţă.

În România, voucherele de vacanţă sunt emise de companiile de tichete valorice Up Romania, Edenred şi Sodexo Pass.


Te-ar putea interesa și: