Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Va dispărea Bergenbier din România?

Autor: | | 18 Comentarii | 7031 Vizualizari

Comisia Europeana (CE) a dat undă verde achiziției StarBev, proprietarul Bergenbier, de către producătorul american de bere Molson Coors. Tranzacţia pune sub semnul întrebării durata de viață a numelui Bergenbier în România.

"CE a analizat în special efectele achiziţiei asupra concurenţei pe piaţa producţiei şi distribuţiei de bere din Marea Britanie, singura unde operaţiunile StarBev şi Molson Coors se suprapun în Zona Economică Europeană", se arată într-un comunicat remis presei de CE.

Altfel spus, fuziunea nu pune probleme de concurenţă pentru că nivelul cotei de piaţă combinate a celor doi producători este relativ redus.

Grupul american Molson Coors a anunţat,la începutul lunii aprilie, un acord pentru achiziţia StarBev pentru 2,65 miliarde de euro de la fondul de investiţii CVC Capital Partners, al cincilea fond de private equity al lumii. Cu acordul autorităţilor pentru concurenţă, tranzacţia ar trebui să fie finalizată în al doilea trimestru al acestui an anului.

StarBev deţine 9 fabrici de bere în Europa Centrală şi de Est, în ţări precum Cehia, Ungaria, Bulgaria şi România.

În ultimii şase ani, producătorul Bergenbier a trecut prin mai multe schimbări de acţionariat, de nume şi de management.

Interbrew România, producătorul Bergenbier – cea mai vândută marcă de pe piaţa locală a acelui an –, îşi schimba denumirea, în martie 2007, în InBev România.

În iulie 2008, după mai multe luni de negocieri, InBev cumpără la nivel mondial producătorul american de bere Anheuser Busch; se formează o nouă companie, AB InBev.

În octombrie 2009, operaţiunile AB InBev din Europa Centrală şi de Est, inclusiv România, sunt preluate de fondul de investiţii CVC Capital Partners, iar un an mai târziu InBev România îşi schimbă numele în StarBev România.

În România, StarBev controlează Bergenbier, unul dintre cei mai mari producători de bere de pe piaţa locală. Compania operează o unitate de producţie la Ploieşti, iar echipa numără aproximativ 600 de angajaţi. Portofoliul companiei cuprinde: Bergenbier şi Noroc, ca mărci locale; Staropramen, Stella Artois, Beck’s şi Löwenbräu ca mărci internaţionale produse local. Alături de acestea, compania importă specialităţile belgiene Leffe şi Hoegaarden.

Durata de viaţă a numelui, StarBev, depinde de momentul şi condiţiile exitului CVC.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.