Clienţii operatorilor de telefonie mobilă pot renunţa la contractele încheiate dacă nu mai sunt mulţumiţi de serviciile oferite,  fără a mai plăti taxe de reziliere.

Cei care au încheiat un contract cu un operator de telefonie mobilă, furnizor de cablu sau de Internet şi nu mai sunt multumiţi de serviciile oferite pot rezilia contractul fără teama că vor plăti  penalizări sau taxe, potrivit legii pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori.

„Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale”, se arată în actul articolul 1 al legii.

În articolul doi se specifică însă că se restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care:
– comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
– comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
– comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale

Astfel, dacă un client a beneficiat de o ofertă promoţională, atunci el este obligat să despăgubească furnizorul, dacă reziliază contractul.

Ce spun cei de la AOMR

Asociaţia Operatorilor Mobili din România (AOMR) consideră că unul dintre efectele negative posibile şi logice ale acestei decizii ar putea fi reducerea dramatică sau chiar dispariţia de pe piaţă a ofertelor de abonamente însoţite de telefoane la preţuri reduse.