Grupul francez Cegis, unul dintre cei mai mari administratori de centre comerciale din ţară, a pierdut un al doilea contract în decurs de un an şi jumătate din lipsa unor rezultate concrete aduse mall-urilor aflate în administrare.

Compania cu capital elveţian Euroinvest Intermed, proprietarul mall-ului Grand Arena Mall din zona Berceni a Capitalei, a anunţat că încetează relaţia contractuală pe care o aveau cu Cegis Imobiliare, care viza gestiunea locativă, administrarea şi direcţiunea centrului comercial. Contractul a fost reziliat în data de 9 septembrie 2009.

„Motivele care au stat la baza acestei decizii sunt întemeiate strict pe relaţia contractuală dintre cele două societăţi, relaţie care nu a reuşit să se transforme într-una care să garanteze succesul centrului comercial Grand Arena“, a declarat Mikael Harfi (foto), reprezentantul Euroinvest Intermed.

Mall-ul Grand Arena a pornit cu stângul încă de la lansare, deoarece au fost deschise doar 80 de magazine din totalul de 180 anunţate. Acum mall-ul funcţionează în continuare cu un grad de neocupare de 20%.

Episodul Euromall Piteşti

Cegis a anunţat în iulie anul trecut că a încheiat relaţia contractuală cu Immoeast, ce privea administrarea Euromall Piteşti, în favoarea companiei maghiare TriGranit.

Încă din luna mai a anului trecut au apărut primele zvonuri cu privire la schimbarea Cegis, care asigura partea de „property management“ a Euromall, datorită unei administrări defectuoase a centrului comercial.

Ulterior s-a confirmat faptul că TriGranit, care are printre acţionari şi fondul austriac Immoeast, va prelua administrarea întregului portofoliu comercial deţinut de austrieci în România.

Compania Cegis Imobiliare administrează 11 centre comerciale printre care Orhideea, Esplanada, Carrefour Colentina (toate trei în Bucureşti), Carrefour Ploieşti, Carrefour Braşov, Promenada Mall Bacău, Promenada Mall Focşani, Tom Constanţa, Felicia Iaşi, Era Iaşi şi Era Oradea.

UPDATE: CEGIS acuză intervenţiile abuzive ale Euroinvest în actul de management

Reprezentanţii CEGIS au reacţionat dur la declaraţiile celor de la Euroinvest Intermed. „Am atras deja atentia asupra intervenţiilor repetate ale proprietarului în actul de management, intervenţii care au făcut dificil actul de administrare. Avem deja pe rol un proces intentat în 7 iulie 2009 pentru nerespectarea contractului de comercializare a spaţiilor, prin care încercăm să recuperam datoriile acumulate de catre Euroinvest către noi, în valoare de aproximativ 1 milion de euro”, spun cei de la CEGIS.

„Declaratia reprezentanţilor Euroinvest Intermed nu este altceva decât o încercare de a ascunde problemele create de înşişi proprietarii Grand Arena, care au reacţionat abuziv în speranţa de a influenţa rezultatele procesului pe rol, care are primul termen pe 15 septembrie”, acuză reprezentanţii CEGIS.