În acest context, reprezentanţii UNSAR susţin că măsura reprezintă una dintre cele mai importante soluţii de îmbunătăţire a cadrului legislativ pe care industria de asigurări a propus-o public, în mod constant, în ultimii ani. Trebuie menționat că acesta este cel de-al treilea an consecutiv în care cercetarea sociologică realizată de IRES arată că această măsură este susţinută într-o mare majoritate a populației.

„Cu toate acestea, proiectul de Hotărâre de Guvern privind plafonarea pe termen de 6 luni a tarifelor de primă RCA, publicat recent în transparenţă decizională – care oricum riscă să debalanseze industria de asigurări – nu pare a ţine cont nici de aceste aspecte. Subliniem încă o dată că industria de asigurări susţine introducerea unui preţ de referinţă pentru reparaţiile auto, cu titlu informativ, şi nu o coplată. Aceste preţuri, introduse cu titlu orientativ, ar ajuta consumatorii să fie mai bine informaţi cu privire la costurile implicate, în cazul în care ar fi păgubiţi RCA. Ca principiu, costul unei asigurări trebuie mereu corelat cu despăgubirile în continuă creştere plătite de asigurători”, transmit reprezentanţii UNSAR.

Plafonarea primelor RCA nu poate reprezenta o soluţie pentru reechilibrarea pieţei asigurărilor auto

În cazul în care valoarea primelor RCA este plafonată, atunci ar trebui limitată şi inflaţia daunelor, pentru ca piaţa să poată funcţiona în condiţii de predictibilitate şi stabilitate, de care fiecare actor economic are nevoie pentru a putea investi în România.

„Evidenţiem încă o dată faptul că plafonarea primelor RCA nu poate reprezenta o soluţie pentru reechilibrarea pieţei asigurărilor auto. În acest sens, este necesar un pachet complet de măsuri care să asigure modernizarea legislaţiei în domeniu, precum şi să aibă în vedere o mai bună protecţie a păgubiţilor. Însă capacitatea asiguratorilor de a determina individual primele RCA în funcţie de riscurile pe care şi le asumă şi de a distribui acest risc între asiguraţi este esenţială în orice scenariu”, mai spun reprezentanţii UNSAR.

De asemenea, reprezentanţii UNSAR au explicat că, „în ciuda declaraţiilor vădit tendenţioase ale unor asociaţii din zona de transporturi comerciale, tarifele RCA se calculează conform legislaţiei, prin metode actuariale, fundamentate pe calcule matematice şi statistice, cu respectarea reglementărilor în domeniul concurenţei”.

„Aceleaşi declaraţii jignesc constant cei aproape 50.000 de oameni care lucrează în industria de asigurări şi care au depus eforturi considerabile în ultimele luni pentru a absorbi impactul falimentului City Insurance, suprapus cu perioada pandemică”, este scris în comunicatul respectiv.