Mitsubishi ASX este un veritabil aventurier. Unul citadin, însă, dacă luăm în considerare suspensia setată pentru confort, sistemul de reducere a emisiilor de noxe şi dimensiunile.
La prima vedere, noul ASX nu este decât un nou competitor din segmentul crossover. Se înscrie perfect în dimensiunile şi caracteristicile familiei tot mai numeroase a aşa-numitelor „SUV-uri de oraş“, intrând în competiţie directă cu Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, BMW X1 şi, de ce nu, cu Dacia Duster. La fel ca majoritatea competitorilor săi, Mitsubishi ASX nu poate emite mari pretenţii pe traseele neamenajate, însă garda la sol suficient de mare şi motoarele performante fac din acest vehicul un bun tovarăş de drum. Capitolul design este, poate, cel mai controversat. ASX este unul dintre acele vehicule pe care ori le iubeşti, ori le urăşti. Partea frontală, împrumutată de la Colt şi  Lancer, nu pare a fi adecvată pentru un model ceva mai înalt. În schimb, designul zonei din spate este unul dintre cele mai reuşite din segment.

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" width="480" height="360" codebase="https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0">
<param name="allowscriptaccess" value="always" />
<param name="src" value="https://www.capital.ro/images/flash/player.swf?frontcolor=0xEEEEEE&backcolor=0x333333&lightcolor=0x666666&autostart=false&file=/uploads/pics/230-57822-mitsu.flv&plugins=https://plugins.noprimetime.com/jw_npt_plugin.swf&nptChannelIdentifier=sp9AcgYRVRrxccG4YycmMQ==" /><embed type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" src="https://www.capital.ro/images/flash/player.swf?frontcolor=0xEEEEEE&backcolor=0x333333&lightcolor=0x666666&autostart=false&file=/uploads/pics/230-57822-mitsu.flv&plugins=https://plugins.noprimetime.com/jw_npt_plugin.swf&nptChannelIdentifier=sp9AcgYRVRrxccG4YycmMQ==" allowscriptaccess="always"></embed>
</object>

230-57553-30_asx_38_foto_capital_01.jpgÎn interior, lucrurile stau mult mai bine. Spaţiul este neaşteptat de mare pentru un crossover, iar ergonomia este şi ea la cote ridicate. Pe şosea, Mitsubishi ASX oferă un confort superior majorităţii con­cu­renţilor, graţie unor suspensii perfect adaptate pentru acest rol. Asta, dacă ne referim la drumurile urbane, pentru că, pe drumuri virajate, este imposibil să nu observi că inginerii au făcut un compromis pentru a favoriza confortul: ruliul destul de mare. Tot apartenenţa modelului la spaţiul urban a impus dotarea maşinii cu un sistem Start&Stop, destinat reducerii emisiilor de noxe.
Miza pe preţ
230-57555-capital_30.jpgCu siguranţă, noul Mitsubishi ASX nu poate fi considerat cel mai aspectuos, nici cel mai puternic şi nici cel mai bine dotat model din clasa sa. Cu toate acestea, pe lângă confortul peste medie, modelul are un atu care se poate dovedi hotărâtor în actualele condiţii de piaţă: preţul. Conform importatorului M Car Trading, preţul unui ASX începe de la 16.662 de euro, în varianta 2WD cu propulsor de 1,6 litri  – 115 CP alimentat cu benzină. Prin comparaţie, cel mai ieftin Qashqai costă 17.703 euro, iar preţurile pentru Tiguan pornesc de la 19.053 euro. Ca să nu mai vorbim despre Kuga, al cărui preţ minim depăşeşte 26.000 de euro.
230-57554-30_asx_38_foto_capital_03.jpgÎn afară de modelul testat de noi, cel cu propulsor de 1,6 litri alimentat cu benzină, ASX poate fi comandat şi cu noul motor diesel de 1,8 litri, care dezvoltă 150 CP. Numai în combinaţie cu acest motor puteţi beneficia şi de performantul sistem de tracţiune integrală Mitsu­bi­shi. Pentru această va­ri­an­tă, veţi fi însă  nevoiţi să achitaţi cel puţin 24.404 euro.