Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Un IMM din trei moare în primul an de la înființare

Autor: | | 10 Comentarii | 3498 Vizualizari

Spiritul antreprenorial din România nu este foarte ridicat, dar chiar și așa se înființează destule ­IMM-uri noi în fiecare an. Din păcate, doar două treimi dintre acestea reușesc să rămână în activitate după un an

Ministrul delegat pentru IMM-uri, turism şi mediul de afaceri, Maria Grapini, se plângea, recent, că nu­mărul de IMM-uri raportat la mia de lo­cuitori este de trei ori mai mic decât media europeană. Ce nu a spus ministra IMM-urilor este că firme noi se înfiinţează destul de multe în fiecare an, însă multe dintre ele dau faliment înainte de a împlini un an. Și nu se referă nici la faptul că statul ar putea ajuta IMM-urile, dar nu prin facilitatea de credit, ci prin reduceri ale taxelor şi impozitelor.  Datele Institutului Naţional de Statistică arată că procentajul de firme noi raportat la nivelul anului 1995, când existau 388.180 firme, este de peste 30% în ultimii zece ani. Vârful a fost atins în 2008, când rata de creare a fost de 42,4%, dar chiar şi în 2011, ultimul an din raportul INS, procentajul a fost de 36,1%, echivalentul a 140.083 firme noi. Jumătate dintre acestea, 47,3%, au fost înterprinzători individuali, iar restul, 52,7%, societăţi comerciale. 

O treime dintre firme stau degeaba

Numărul mediu de angajaţi, în 2011, la întreprinzătorii individuali a fost de 1,7, în timp ce la societăţile comerciale cifra urcă până la 3,7. Pare puţin, dar să nu uităm că vorbim de întreprinderi mici şi mijlocii, care totalizează circa 420.000 de firme, ceea ce înseamnă că angajează un total de peste un milion de persoane. Adică mai bine de o treime din totalul angajaţilor din sectorul privat (şi vorbim doar de angajaţii cu carte de muncă, nu de cei fără acte). 

Un procentaj destul de mare din firmele nou-înfiinţate dispar în primul an de activitate. În 2011, procentajul a fost de 9,1%, în scădere de la 9,8% în 2010 şi de la 17% în 2009. De altfel, se remarcă o oarecare stabilitate în ultimii trei ani faţă de perioada dinainte, cu o pondere a închiderilor de circa 10% faţă de 20% sau mai mult. Problema este mai degrabă în zona firmelor active sau inactive. Doar între 60% şi 70% rămân active la un an după înfiinţare, la nivelul lui 2011 fiind 63,4%. Restul, între 20% şi 30% din total, rămân firme înfiinţate, dar inactive. În timp ce majoritatea celor care înfiinţează o nouă firmă au cel puţin studii liceale (60%), după grupe de vârstă cele mai multe IMM-uri sunt create, în 2011, de cei între 30 şi 39 de ani, cu o pondere de 35,5%. Pe locul secund, cu o pondere de 20%, sunt cei sub 30 de ani, iar cei între 40 şi 49 de ani totalizează 27,3%. Cei între 50 şi 59 de ani ocupă o pondere de 12,8%, iar cei peste 60%, de 4%.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.