Un număr de 30.000 de locuri de muncă sunt în pericol din cauza asta. Următoarele pe listă ar fi magazinele din Asia şi din Europa Centrală.

În ultima perioadă, lanţul american de jucării a încercat fără succes să găsească un cumpărător sau să ajungă la un acord de restructurare a datoriilor către creditori. Compania a fost preluată în 2005 de un grup de investitori, dar banii acestora nu au ajutat-o.

Toyr R Us s-a tot luptat să-şi crească vânzările după ce a depus cererea de intrare în faliment, în septembrie anul trecut, potrivit Digi24.

După acea dată a mai obţinut un împrumut de 3,1 miliarde de dolari. A reuşit, graţie acestei sume, să-şi ţină magazinele deschise în perioada sărbătorilor, iar compania a sperat că va redeveni viabilă.

Rezultatele pentru luna decembrie au arătat contrariul, motiv pentru care singura soluţie a rămas închiderea celor 885 de magazine din Statele Unite în care lucrează aproximativ 30.000 de persoane. La nivel mondial, Toys R Us are peste 1.600 de magazine.

Cu o istorie de peste 70 de ani, Toys R Us, înfiinţată în New Jersey, nu a reuşit să ţină piept unor giganţi precum Target, Amazon şi Walmart, care vând la preţuri mult mai accesibile, mai ales că au o prezenţă puternică în online.

Într-un singur an – în 2017, în Statele Unite s-au închis peste 8.000 de magazine, dublu faţă media înregistrată pe parcursul a 10 ani, între 2006 şi 2016.

Dispariţia de pe piaţă a Toys R Us reprezintă o lovitură şi pentru sute de producători pentru care lanţul american era principalul client.