Preluarea SABMiller, una dintre cele mai mari tranzacţii derulate vreodată, va permite AB InBev să controleze o treime din piaţa mondială a berii. Portofoliul AB Inbev include mărcile Corona, Stella Artois şi Budweiser, în timp ce SABMiller deţine mărci de bere precum Miller, Peroni, Pilsner Urquell şi Grolsch. 
Împreună, noua entitate va vinde de două ori mai multă bere şi va realiza un profit de patru ori mai mare decât Heineken, al treilea jucător de pe piaţa berii. 

"Decizia de astăzi va asigura că nivelul concurenţei nu va fi redus, iar consumatorii europeni nu vor avea de suferit. Europenii cumpără anual bere în valoare de aproximativ 125 de miliarde de euro, astfel că şi o mică majorare de preţ ar provoca pagube considerabile consumatorilor", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager. 

AB InBev s-a oferit să vândă totalitatea operaţiunilor SABMiller din Franţa, Italia, Olanda şi Marea Britanie, pentru aceste active acceptând deja o ofertă din partea producătorului japonez de bere Asahi. De asemenea, AB InBev s-a oferit să vândă operaţiunile SABMiller din Cehia, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia. 

"Decizia Comisiei de a aproba tranzacţia este condiţionată de îndeplinirea în întregime a acestor angajamente", subliniază Executivul comunitar. 

Autorităţile din Australia şi Africa de Sud au dat deja undă verde acestei tranzacţii. 

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's şi Stejar. 

AGERPRES