În acord este inclus şi cel mai mare producător de bere din Cehia, Plzenský Prazdroj, care acum va face parte din Asahi Breweries Europe, iar sediul regional va rămâne la Praga. 

Este cea mai mare achiziţie de peste hotare a companiei nipone şi cea mai recentă din Europa, a doua mare piaţă a Asashi. 

Compania a anunţat că vrea să se poziţioneze ca jucător global pe piaţa berii şi să se concentreze în principal pe un portofoliu de branduri premium. 

Anul trecut, gigantul Anheuser-Busch InBev a anunţat preluarea rivalului SABMiller cu suma de 104 miliarde de dolari, o tranzacţie care a creat un gigant al pieţei berii, ce va domina 30% din piaţa mondială de profil. Pentru a obţine aprobarea autorităţilor de reglementare, SABMiller a acceptat să îşi vândă operaţiunile din România, Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia. 

Printre brandurile scoase la vânzare se află Ursus (România), Pilsner Urquell (Cehia), Tyskie (Polonia), Dreher (Ungaria) şi Topvar (Slovacia). Asahi cumpărase deja brandurile SABMiller din Europa Occidentală – Peroni şi Grolsch – pentru 300 de miliarde de yeni, şi a vrut să se extindă pe piaţa europeană. 

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's şi Stejar.

AGERPRES