Analiștii de la Bank of America și RBC au retrogradat acțiunile Twitter de la cumpărare la deținere, practic recomandând oprirea tranzacționării lor, în condițiile unei scăderi drastice. Bank of America a retrogradat acțiunile Twitter, precum și reducerea țintei de preț la 50 dolari, de la 60 de dolari.

 Analiștii sunt îngrijorați că orientarea companiei Twitter nu va duce la creșterea numărului de utilizatori, problemă cu care compania americană se confruntă de ceva vreme.

Aceasta este de altfel și marea problemă pentru Twitter. Este un produs de masă, bine-cunoscut în întreaga lume, dar nu a reușit să câștige o audiență globală în ceea ce privește numărul de utilizatori logați lunar. Până când nu se poate demonstra că poate deveni o companie de anvergura Facebook în ceea ce privește numărul de utilizatori logați sau să devină o companie care să se compare cu Facebook în privința veniturilor realizate, aceste probleme, scăderi și pierderi îi vor crea pierderi considerabile.

În raportul dat publicității, Twitter a raportat pentru al treilea trimestru o pierdere de 175,5 milioane de dolari, pe fondul încetinirii creşterii numărului de utilizatori.

Numărul utilizatorilor activi lunar ai reţelei sociale a avansat în al treilea trimestru cu 23% faţă de intervalul corespunzător din 2013, la 284 de milioane, se arată într-un comunicat al companiei. Rata de creştere a încetinit însă faţă de 25% în trimestrul anterior.

Vânzările s-au dublat în perioada iulie-septembrie în comparaţie cu al treilea trimestru al anului trecut, ajungând la 361,2 milioane de dolari. Veniturile au depăşit estimările analiştilor intervievaţi de Bloomberg, care au anticipat vânzări în valoare de 351 de milioane de dolari pentru al treilea trimestru.

Veniturile din publicitate pe platforme mobile au reprezentat 85% din încasările totale din publicitate înregistrate de Twitter în cel de-al treilea trimestru.

Dick Costolo, CEO-ul Twitter, încearcă să atragă mai mulţi utilizatori, el declarând că vrea să facă reţeaua de socializare mai uşor de folosit, să îmbunătăţească serviciul de mesagerie şi să lucreze cu dezvoltatorii de aplicaţii mobile pentru extinderea serviciilor oferite de companie.