Toyota pregăteşte o campanie publicitară cu fonduri de un miliard de dolari pentru creşterea vânzărilor pe piaţa americană în trimestrul al patrulea, a anunţat, joi, grupul nipon, citat de Mediafax.

Campania va include promovarea mărcilor Toyota, dar şi stimulente acordate dealerilor auto şi cumpărătorilor.

Suma depăşeşte cu 30-40% fondurile pe care Toyota le alocă în mod normal pentru promovare pe piaţa americană.

Totodată, grupul vrea să extindă şi gama de modele hibrid Prius, potrivit Toyota.

Oficialii constructorului auto au anunţat, la salonul auto de la Frankfurt, că intenţionează să vândă 500.000-600.000 de maşini hibrid la nivel mondial în 2009.

Toyota a înregistrat o pierdere netă de 77,822 miliarde yeni (568 milioane euro) în perioada aprilie-iunie, primul trimestru al anului fiscal şi al treilea consecutiv pe pierdere pentru cel mai mare constructor auto din lume, în contextul prăbuşirii vânzărilor ca urmare a recesiunii.

Numărul de maşini comercializate a scăzut de asemenea abrupt, la 1,4 milioane de automobile, de la 2,18 milioane în perioada corespunzătoare din 2008.

SURSA: Mediafax