Liniile de croazieră aflate sub aceeași companie nu garantează consecvența și nu oferă totdeauna ce promit. Adevăratul test se dă atunci când te afli la bordul unei anumite linii.
Iată care sunt cele 10 linii de croazieră prost cotate, conform roughmaps.com.
Top 10 cele mai proaste linii de croazieră din lume
1. Margaritaville At Sea
Această linie de croazieră operează o singură navă: Margaritaville at Sea Paradise, o navă reutilizată din 1991. În ciuda reclamei ”petrecere pe plajă”, nava de croazieră aduce mai mult cu un motel demodat. Cozile la bufet se lungesc în orele de vârf, iar băuturile cu tematică tropicală primesc recenzii mixte
2. MSC Cruises
Top 10 cele mai proaste linii de croazieră din lume. MSC are mari probleme în SUA. Recenziile recente de pe Trustpilot critică linia de croaziere pentru navele supraaglomerate și accesibilitatea redusă pentru oaspeții cu nevoi speciale. Uneori, și facilitățile de bază, cum ar fi schimbarea prosoapelor sau rezervările pentru cină, lasă mult de dorit.
3. Cunard Line
Navigând sub conducerea Carnival Corporation & plc, nava Queen Mary 2 a companiei Cunard face ruta transatlantică. Cu toate acestea, eticheta rigidă a sălilor de bal creează o atmosferă specifică anilor 1950, care nu e pe placul tuturor. Queen Anne, lansată în 2024, a primit multe critici pentru aspectul și designul său, dar și pentru serviciile proaste.
4. Oceania Cruises
Oceania, deținută de Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH), se laudă cu „Cea mai bună bucătărie pe mare”. În realitate, navele mai mici din flota Oceania – precum Insignia, cu 684 de pasageri – nu au opțiunile de divertisment pe care le oferă navele mai mari. Nu vă așteptați la spectacole în stil Broadway sau facilități spa moderne la bord.
5. Regent Seven Seas
Oaspeții se așteaptă la tehnologie de ultimă generație la bordul unei nave de croazieră Regent. Cu toate acestea, vor avea o mare dezamăgire legată de Wi-Fi. Un apartament pe Seven Seas Splendor poate costa peste 10.000 de dolari, dar „excursiile nelimitate la țărm” implică liste de așteptare.
6. P&O Cruises
P&O navighează în principal în jurul Insulelor Britanice și al Mediteranei. Arvia și Iona, cele mai noi nave ale lor, se laudă cu tavane LED și distilării de gin, dar cei care au călătorit menționează restaurante și baruri aglomerate. Divertismentul aduce numere de cabaret stângace.
7. Holland America Line
Fondată în Rotterdam în 1873, Holland America se adresează acum unui public matur. Multe nave mai vechi încă prezintă covoare și balustrade de alamă din anii 1990. Rotterdam, vasul lor de croazieră principal, oferă BB King’s Blues Club, dar viața de noapte este lipsită de strălucire.
8. Ambassador Cruise Line
Lansată în 2022, Ambassador navighează în afara Marii Britanii cu nave mai vechi, precum Ambience, fostă navă Costa Cruises. Se adresează adulților de peste 50 de ani, dar recenziile menționează logistica precară, check-in-urile lungi la Tilbury și divertismentul dezamăgitor, care include imitatori ai lui Elvis.
9. Marella Cruises
Marella, compania TUI Group, a fost redenumită de la Thomson Cruises, dar se bazează pe un buget redus. Flota sa include Marella Explorer 2, o navă Celebrity Century modernizată in 1995. Cabinele scârțâie, iar tendințele în materie de bufet alimentar sunt, în cel mai bun caz, modeste. Deși se pretinde all-inclusive, exclude alcoolul, cafelele speciale și fripturile.
10. Azamara Cruise
Această linie de croazieră a fost achiziționată de Sycamore Partners de la Royal Caribbean Group în 2021. De atunci, calitatea serviciilor a scăzut. Chiar dacă navele lor în stil boutique, precum Quest, promit itinerarii culturale captivante, multe debarcări se bazează pe ambarcațiuni auxiliare. Acest lucru poate duce la întârzieri în porturi precum Amalfi.