Când vine vorba de eforturile Tesla de a domina lumea vehiculelor autonome, puținele taxiuri robot Model Y, care oferă acum curse plătite în Austin, Texas, reprezintă o piatră de hotar, arată un articol publicat de Bloomberg și preluat de Stripes.
Tesla lansează serviciul de taxiuri robot. Dar, scrie publicația, este și o piatră de moară, datorită modului în care Tesla gestionează autonomia și pentru modul în care Elon Musk s-a lăudat cu capacitățile sale.
Argumentul Tesla este că vehiculele pe care le vinde au deja hardware-ul necesar pentru a fi taxiuri robot și că software-ul de conducere autonomă, antrenat pe o vastă flotă de mașini existente, conduse de beta-testeri neplătiți, poate gestiona, practic, orice situație.
Mai multe videoclipuri postate pe rețelele sociale au confirmat că serviciul este activ, la un cost de 4.20 de dolari per cursă.
Tesla lansează serviciul de taxiuri robot în Austin
Totuși, lansarea din Austin a fost definită mai puțin de potențialul său nelimitat și mai mult de limitele sale, operând într-o zonă limitată, cu clienți doar pe bază de invitație și un „monitor de siguranță” în fiecare vehicul.
Tesla a lansat testele pentru serviciul său de taxiuri robot în Austin, Texas, dar primele ieșiri pe șosea au fost dezamăgitoare. Deși compania lui Elon Musk promite de ani buni o revoluție în transportul autonom, realitatea de pe teren arată că tehnologia este încă departe.
Situații îngrijorătoare surprinse pe rețelele de socializare
Clipurile virale apărute pe rețelele sociale surprind situații cel puțin îngrijorătoare: un taxi robot Tesla frânează brusc în fața unor mașini de poliție parcate, iar altul este filmat circulând pe contrasens, spre stupoarea celorlalți participanți la trafic. Scenele au atras imediat atenția autorităților americane, care cer acum lămuriri oficiale de la companie.
Livrarea, cu întârziere, a unui vehicul complet autonom care circulă pe străzile din sudul orașului Austin nu contribuie prea mult la credibilitate. În plus, nu justifică prețul ridicat al acțiunilor Tesla. Pe baza unor presupuneri generoase, afacerea cu mașini electrice a Tesla, care generează 75% din profitul brut, dar cu vânzări în scădere, ar putea valora aproximativ 50 de dolari pe acțiune, doar 15% din prețul actual.
Elon Musk, circumspect încă de la început
Aplicând această valoare la 75% din previziunile consensuale privind câștigurile în următoarele patru trimestre, de 2,12 dolari, segmentul vehiculelor electrice valorează aproximativ 48 de dolari. Afacerea cu energie a Tesla reprezintă cea mai mare parte a restului câștigurilor.
Transpunerea acestui multiplu de 20 până la 40 de ori implică o evaluare de aproximativ 10-20 de dolari pe acțiune.
Elon Musk a fost extrem de circumspect în ceea ce privește lansarea taxiurilor robot. Ba chiar, se pare că Tesla a încercat să oprească informațiile despre acest serviciu să ajungă publice, încercând să blocheze accesul celor de la TechCrunch la documente publice cerute de la Texas Department of Transportation (TxDOT).