Secretarul de Stat pentru Tehnologia Informaţiei, Zoltán Somodi, a participat astăzi la lansarea Sistemului Informatic Integrat al Primăriei Sectorului 6 al Capitalei.
Este vorba un sistem informatizat performant, care îmbină infrastructura de tehnologia informaţiei cu aplicaţii software. Obiectivul este atât eficientizarea activităţilor interne (de tip back-office), cât şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice oferite populaţiei (de tip front-office).
Pentru prima dată în cadrul unei primării din România, sistemul informatic de la Primăria Sectorului 6 integrează un sistem de acceptare a plăţilor on-line prin Internet, realizat folosind modulul de plăţi din cadrul Ghişeului Virtual de Plăţi, dezvoltat de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei.
Această aplicaţie va da posibilitatea cetăţenilor din Sectorul 6 să plătească taxe şi impozite online, cu ajutorul cardului bancar, într-un mod transparent, eficient şi sigur, se arata in comunicatul MCTI.
„Lansarea Sistemului Informatic Intergat este un pas foarte important în ceea ce priveşte conceptul de primărie modernă din România. Începând de astăzi, şi celelalte administraţii locale interesate vor avea un punct de reper consistent, la Sectorul 6, în ceea ce priveşte posibilitatea cetăţenilor de a plăti taxe şi impozite online, cu ajutorul cardului bancar. Mă bucur să văd că şi în domeniul public există interes pentru asigurarea acestui tip de servicii, utilizate până acum îndeosebi de mediul privat”, a declarat Secretarul de Stat pentru Tehnologia Informaţiei, Zoltán Somodi.
MCTI susţine informatizarea administraţiilor publice şi în acest sens, în cea de-a doua parte a acestui an vor fi lansate apeluri de proiecte din fonduri structurale pentru patru operaţiuni destinate dezvoltării şi eficientizării serviciilor electronice: eGuvernare, Interoperabilitatea serviciilor existente, eLearning şi eHealth.
Bugetul disponibil pentru aceste patru operaţiuni este de 75 milioane Euro.
Data: 22 aprilie 2008
Sursa: MCTI