Utilizatorii Facebook și Instagram, nevoiți să plătească pentru a scăpa de reclame

Utilizatorii care doresc să se bucure de o experiență fără reclame și fără prelucrarea datelor pe Instagram și Facebook, ambele deținute de Meta, vor fi nevoiți să plătească un abonament lunar de 39,99 lei.

În schimb, YouTube Premium oferă două opțiuni: un abonament individual la 29 de lei pe lună și unul Family la 55 de lei, care permite includerea a până la 5 membri.

Internauții pot descoperi produse și mărci prin reclame personalizate, folosind gratuit conturile lor de Facebook și Instagram. De asemenea, datele lor vor fi prelucrate pentru aceste reclame, iar ulterior vor avea opțiunea de a vedea reclame mai puțin personalizate.

„Doreşti să te abonezi sau să folosești în continuare gratuit produsele noastre cu reclame. Conform legislației din regiunea ta, poți alege dacă îți exprimi acordul să prelucrăm datele tale cu caracter personal pentru reclame.

Alegerea ta se va aplica conturilor din această instanţă de Administrare conturi. Abonează-te pentru a folosi fără reclame. Abonează-te pentru a-ți folosi conturile de Facebook şi Instagram fără reclame, de la 39,99 RON/lună. Datele tale nu vor fi procesate pentru reclame. Foloseşte gratuit cu reclame.

Descoperă produse şi mărci prin reclame personalizate, folosind gratuit conturile tale de Facebook şi de Instagram. Datele tale vor fi prelucrate pentru reclame. Mai târziu vei putea opta să vezi reclame mai puțin personalizate”, se arată în mesajul pe care mulți utilizatori Facebook și Instagram l-au primit deja.

Meta oprește toate reclamele despre politică, alegeri și probleme sociale pe platformele sale din UE

În altă ordine de idei, amintim că Meta, compania americană de social media, a anunțat că, începând din luna octombrie, va suspenda toate reclamele referitoare la politică, alegeri și teme sociale pe platformele sale din Uniunea Europeană.

Decizia vine în contextul noii legislații europene privind transparența în publicitatea politică, care va intra în vigoare pe 10 octombrie și are ca scop principal prevenirea amestecului străin în procesele electorale.

Meta – compania care deține platformele Instagram, Facebook, Threads și WhatsApp – a transmis într-un comunicat că regulamentul Uniunii Europene privind transparența și direcționarea publicității politice (TTPA) „introduce provocări operaționale semnificative și incertitudini juridice” și impune „cerințe imposibil de îndeplinit”.

Acest regulament, elaborat de UE cu scopul de a combate dezinformarea și amestecul străin în procesele electorale, a intrat în vigoare în luna aprilie 2024, însă prevederile principale vor deveni aplicabile abia din 10 octombrie 2025.

Potrivit normelor TTPA, reclamele politice trebuie să includă o etichetă de transparență și să ofere informații esențiale, precum numele sponsorilor, tipul alegerilor vizate, sumele investite și metodele de targetare utilizate, informează Euronews.com. Mai multe puteți citi aici.