‘În ceea ce priveşte taxa auto pentru 2011, există discuţii în cadrul comitetului înfiinţat la nivelul cabinetului primului ministru. La nivelul Ministerului Mediului, am finalizat o primă variantă a taxei auto pentru 2011. Schimbări spectaculoase nu vor fi. La Euro 5 vom introduce o taxă mică pentru că, de anul viitor, toate maşinile vor fi Euro 5, şi, eventual, vom creşte puţin probabil taxa la acele maşini mai vechi – Euro 1 şi Euro 2 , deci care deja chiar că nu prea mai au ce căuta în circulaţie. Repet, după părerea mea, în acest moment nu vor fi schimbări spectaculoase la nivelul noii taxe de poluare auto pentru anul viitor. Avem şi această recesiune şi nu cred că acum trebuie să mărim spectaculos aceste taxe’, a afirmat Borbely.

Întrebat dacă ministerul de resort are în vedere introducerea unui nou tip de impozit anual pentru maşini, Laszlo Borbely a menţionat că nu se pune în discuţie o astfel de variantă.

‘Nu se pune problema introducerea unui impozit anual în detrimentul taxei de primă înmatriculare. În momentul de faţă nu ne preocupă altfel de taxe, ci doar taxa auto de primă înmatriculare’, a spus oficialul MMP.

La finele lunii septembrie, Ministerul Mediului preciza, într-un comunicat de presă remis AGERPRES, că noile valori ale taxei auto pentru anul 2011 nu au fost stabilite, până la acel moment stabilindu-se numai principii generale privind aplicarea acesteia, inclusiv plata taxei pe poluare pentru autovehiculele cu normă de poluare Euro 5.

Conform declaraţiilor anterioare ale ministrului Mediului, Laszlo Borbely, principiul care ar putea sta la baza taxei auto pentru anul 2011 va fi ‘poluatorul plăteşte’, principiu promovat şi în Uniunea Europeană /UE/.

Tot în luna septembrie, în mass-media apăreau o serie de informaţii referitoare la noile niveluri ale taxei auto, în care se vehiculau mai multe variante.

Astfel, în cazul maşinilor cu o vechime de maxim doi ani, dotate cu motorizări Euro 5, şi în funcţie de capacitatea cilindrică, s-ar putea plăti o taxă de 125 euro pentru motoarele de 1,4 litri, respectiv de 3.642 euro pentru propulsoarele de 3,0 litri.

De asemenea, cei care vor să cumpere o maşină second hand Euro 4, cu o vechime între 4 şi 6 ani, cu motor de 1,4 litri, ar urma să scoată din buzunar 933 de euro, în timp ce pentru motorizările Euro 3, cea mai mică maşină ar fi taxată cu peste 3.000 de euro.

Ministerul Mediului şi Pădurilor /MMP/ a organizat, marţi, la sediul Academiei Române din Capitală, conferinţa cu tema ‘Identificarea soluţiilor privind implementarea deciziilor globale la nivel naţional’.

Evenimentul, prezidat de către ministrul Mediului, Laszlo Borbely, în calitate de preşedinte al celei de a 19-a Sesiuni a Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă /CSD19/, a reunit reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale, ai mediului academic şi universitar, ai mediului de afaceri şi ai mass-media la o consultare privind teme importante.

În timpul discursului ministrului Mediului, Laszlo Borbely, doi protestatari membri ai organizaţiei ‘Ro.Generation’ au afişat două bannere împotriva proiectului minier de la Roşia Montană, pe care scriau: ‘Domnule Borbely, cianura dăunează grav dezvoltării durabile’ şi ‘Salvaţi Roşia Montană’.

Te-ar putea interesa și: