Volkswagen estimează acum o marjă a profitului operațional situată între 4% și 5%, în scădere față de intervalul anterior de 5,5% – 6,5%. În plus, vânzările anuale sunt așteptate să rămână la nivelul anului precedent, renunțându-se la proiecția inițială care indica o creștere de până la 5%.

Profitul Volkswagen se prăbușește cu 29% din cauza războiului comercial

Impactul tarifelor asupra industriei auto europene este amplu, producătorii raportând pierderi de miliarde de euro și avertismente privind scăderea profiturilor, pe fondul concurenței tot mai puternice din partea Chinei și al reglementărilor interne care accelerează tranziția către vehicule electrice. În trimestrul încheiat la 30 iunie, Volkswagen a înregistrat un profit operațional de 3,8 miliarde de euro, în scădere cu 29% față de aceeași perioadă din anul precedent. Printre cauzele scăderii se numără tarifele comerciale, costurile de restructurare și creșterea vânzărilor de modele electrice, care au marje mai reduse.

Datele de vânzări din luna iunie confirmă încetinirea generală a pieței auto europene, Volkswagen fiind printre producătorii afectați, în timp ce compania continuă un amplu proces de reorganizare ce presupune eliminarea a peste 35.000 de locuri de muncă până la finalul deceniului.

„Există o incertitudine ridicată cu privire la evoluțiile viitoare în ceea ce privește tarifele, impactul acestora și orice efecte reciproce”, arată declarația trimestrială, conform Reuters.

Volkswagen
SURSA FOTO: Dreamstime

Acțiunile au scăzut cu 3,5% în tranzacțiile premergătoare deschiderii bursei de la Frankfurt

Acțiunile Volkswagen au scăzut cu 3,5% în tranzacțiile premergătoare deschiderii bursei de la Frankfurt, în urma anunțării rezultatelor trimestriale și a reducerii estimărilor pentru anul în curs. Constructorul german avertizează că rezultatele finale vor depinde în mare măsură de evoluția negocierilor comerciale. În cazul în care tarifele actuale se mențin, rezultatele se vor situa la limita inferioară a estimărilor; dacă tarifele vor fi reduse la 10%, performanțele financiare s-ar apropia de limita superioară.

Volkswagen și alți producători europeni fac presiuni asupra negociatorilor UE pentru a obține o reducere a tarifului punitiv de 25% aplicat începând din aprilie. O propunere analizată de industrie este folosirea investițiilor și exporturilor din SUA ca instrument de negociere. În prezent, diplomații europeni iau în calcul o reducere la un tarif de 15%, pentru a evita aplicarea unei taxe suplimentare de 30% începând cu 1 august.

Un acord recent între SUA și Japonia a alimentat speranțele unei înțelegeri similare pentru Europa, ceea ce ar putea aduce o gură de oxigen producătorilor auto europeni.