De când vaca imobiliară a început mai mult să mănânce decât să dea laptele celor care o mulseseră în perioada de boom, aceasta este retorica pe care vânzătorii de case o afișează în speranța că vor putea vinde până în final casele care stau goale de atâta timp. Același mesaj, care include aceleași comparații care se raportează la trecut: anul trecut erau mai scumpe, dar de data asta chiar sunt ieftine. 
Să dăm câte una ca să ajungă la toți sau să le vindem prin spate, că apoi se termină marfa? Strategia prin care imobiliarii încearcă la fiecare târg să-i convingă pe oameni că prețurile sunt atât de jos încât nu mai au unde să scadă eșuează de fiecare dată. Asta pentru că de cealaltă parte, "clienții" au fixată ideea în cap că prețurile caselor sunt încă nesimțit de mari și că mai pot scădea încă mult de aici înainte. Aici începe războiul nervilor.
În teoria comunicării, la capitolul "manipulare" există un enunț foarte adevărat și valabil: Un sistem care nu este manipulat de cineva anume se manipulează singur. Acest lucru se întâmplă și în cazul imobiliarelor: vânzătorii nu mai au arme suficient de puternice cât să transmită și să inducă în piață mesajul "Cumpărați acum cât e ieftin!". Mesajele sunt învechite și nu mai sunt credibile. "Clienții", cei care vor să cumpere, sunt convinși că piața este înghețată, ceea ce face ca prețurile să mai scadă pe viitor. Dacă există unii care nu sunt convinși încă de acest lucru, alții le pun pe tavă argumente care să sprijine această idee.
Vechile metode de a construi "oferte irezistibile" nu mai merg nici ele.
Și am senzația că niciodată nu au mers cu adevărat. Ofertele gen "la o casă cumpărată primești o mașină gratuit" nu au făcut decât să întărească și mai mult ideea că dezvoltatorii imobiliari sunt disperați să-și vândă casele. Ceea ce, de ce să nu recunoaștem, este adevărat. Iar atunci când clientul știe că vânzătorul este disperat să vândă, orice lege a comerțului spune că balanța se înclină în favoarea clientului.
Ce vreau să spun este că imobiliarii nu au învățat nimic din criză: se prezintă la tIMOn "blindați" cu aceleași mesaje de toată jena, cu aceleași oferte ineficiente, așternând aceleași eterne rugăminți clientului de a cumpăra acum cât e ieftin de tot, mai ieftin ca anul trecut, așa cum nu a fost niciodată și așa cum nu va mai fi vreodată. E un principiu fundamental în vânzări: când dai senzația că ești disperat să vinzi, nu vinzi. E simplu!