“Sunetul secret” este un concurs interactiv de mare succes, realizat de Europa FM. Concursul implică direct ascultătorii, invitându-i să recunoscă un sunet cu ajutorul unor indicii oferite de DJ.

Prima ediţie a concursului s-a desfăşurat în perioada 26 ianuarie  – 13 martie 2009 şi a adus postului Europa FM performante remarcabile:

– 1.700.000 de ascultători unici zilnic şi cea mai mare cotă de piaţă – 19.5%, comparativ cu Radio România Actualităţi (1.396.000 ascultători şi 16,2% cotă de piaţă) şi Kiss FM (1.225.000 ascultători şi 11.5% cotă de piaţă)
– timpul de ascultare pe Europa FM, în perioada concursului, a fost de 188 de minute zilnic, faţă de media de ascultare a postului, respectiv 172 de minute pe zi
– în timpul concursului Sunetul secret, au fost înregistrate peste 700.000 de apeluri pe zi, la redacţie
– au fost primite peste 1.5 milioane de mesaje pe forumul www.europafm.ro
– 700 de siteuri şi bloguri au preluat articole despre concurs
– in perioada concursului, pe www.europafm.ro au fost 691.000 de vizitatori unici şi 13.750.000 pagini afişate (o medie de aproximativ 100.000 vizitatori şi 2.000.000 afişări pe săptămână).
– chiar şi la 2 săptămâni după terminarea campaniei, traficul pe www.europafm.ro a fost cu 50% mai mare decât media
– Google a indexat 38.000 de pagini despre Sunetul secret.

Europa FM si-a premiat ascultatorii primei editii cu peste 30.000 de euro.