Conform raportului citat, un obstacol major pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul tinerilor a fost o lipsă a informaţiilor de încredere şi actualizate la zi, dar şi a unor analize de profil.

'Documentul oferă o perspectivă asupra practicilor antreprenoriale în rândul tinerilor, respectiv persoanele cu vârste între 18-34 de ani, având în vedere trei variabile principale: deosebirile dintre generaţii, diferenţele de gen şi diferenţele regionale. Au fost analizate datele colectate în perioada 2012-2014, care aruncă o lumină atât de necesară cu privire la ceea ce îi motivează pe tinerii antreprenori şi care sunt lucrurile care au impact asupra succesului sau eşecului, în cinci regiuni ale lumii: Africa sub-sahariană; Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, Asia de Sud şi de Est; America Latină şi Caraibe, dar şi ţările de cultură europeană, inclusiv Statele Unite şi Canada (ECC)', se precizează în raport.

Conform raportului, tinerii care doresc să-şi lanseze propria afacere sunt de 1,6 ori mai mulţi decât persoanele care au peste 34 de ani. Bărbaţii tinerii au de 1,3 ori mai multe şanse decât femeile tinere să înceapă o afacere şi de 1,6 ori mai multe şanse să dezvolte afaceri mature.

'La nivel mondial, tineretul are un spirit întreprinzător mai dezvoltat decât adulţii. Tinerii care doresc să-şi lanseze propria afacere sunt de 1,6 ori mai mulţi decât persoanele care au peste 34 de ani. Problema este însă că afacerile create de tineret generează un număr mai redus de locuri de muncă şi supravieţuiesc mai puţin. Concret, tinerii din toate regiunile sunt de obicei mult mai activi în a începe noi afaceri decât adulţii, însă nu toate întreprinderile create de tineret sunt susceptibile de a genera un număr semnificativ de locuri de muncă (73% dintre afacerile iniţiate de tinerii sub 24 ani sunt întreprinderi cu un singur angajat). Foarte puţine dintre afacerile create de tineri au supravieţuit dincolo de primii trei ani şi jumătate, în timp ce adulţii de peste 34 de ani au de 1,7 ori mai multe şanse decât tinerii să realizeze afaceri mature', a afirmat Thomas Schott, profesor în cadrul Departamentului de Antreprenoriat şi Managementul Relaţiilor de la Universitatea Southern Denmark şi, totodată, principalul autor al raportului.

Potrivit lui Mike Herrington, directorul executiv al Global Entrepreneurship Monitor (GEM), lipsa oportunităţilor de angajare, în special în rândul tineretului, constituie o problemă majoră în întreaga lume.

'Încurajarea tinerilor să lanseze afaceri rentabile este văzută ca o strategie de dezvoltare necesară pentru integrarea lor pe piaţa forţei de muncă şi exploatarea potenţialului lor de a contribui la dezvoltarea economica durabilă', a precizat Mike Herrington. AGERPRES