91% dintre românii de pe Facebook îşi accesează pagina personală zilnic, iar 63% îşi petrec în medie 1,5 ore pe reţeaua de socializare. Dintre românii care deţin o pagină personală, 90,2% au dat cel puţin o dată Like unei pagini de brand, iar 77,3% au recomandat o marcă după ce au început să-i urmărească pagina oficială de pe Facebook.
De ce dau românii Like/Unlike pe Facebook

Preferinţa şi nu beneficiile primează atunci când românii apasă butonul de Like al unei pagini de brand. Peste 60% dintre românii cuprinşi în eşantionul cercetării au declarat că nu dau Like unei pagini pentru care nu au o preferinţă, iar numai 20% nu dau Like la două pagini de brand care aparţin aceleiaşi categorii. Cu alte cuvinte, interesul faţă de categorie pare să surclaseze interesul faţă de marcă.

Studiul mai arată că 33,8% dintre românii de pe Facebook au dat cel puţin o dată Unlike unei pagini de brand, iar acest lucru s-a întâmplat din cauza conţinutului irelevant în 45,3% dintre cazuri sau din cauza postărilor prea dese în 30% dintre cazuri. O pagină de brand nu trebuie, aşadar, să-şi bazeze creşterea numai pe bază de conţinut, ci pe aşa-zisa "activare online", deci trebuie să îi atragă sau să îi implice pe utilizatori, să îi educe, să îi incite şi să le inducă dorinţa de a transmite sentimentele pozitive cu privire la brand şi la pagina brandului.
Românii vor mai multe promoţii şi concursuri pe Facebook

Deşi este contraproductiv ca o pagină de brand să posteze numai promoţii şi concursuri, 57,5% dintre românii chestionaţi au declarat că au dat cel puţin o dată Like unei pagini numai pentru a intra într-un concurs sau pentru a beneficia de o promoţie. Mai mult, 70% dintre utilizatorii români şi-ar dori să se organizeze mai multe promoţii şi concursuri pe astfel de pagini, care să nu solicite eforturi din partea participanţilor (tragerile la sorţi sunt preferatele românilor şi nu concursurile bazate pe Like-uri, de pildă).