Strategia corporate a companiei Electrica

Consiliul de Administrație al companiei Electrica a dat undă verde, în ședința de vineri, pentru strategia corporate a Grupului în perioada 2024 – 2030. Aceasta vizează tranziția către economia verde, digitalizare și securitatea rețelelor.

Într-un raport trimis Bursei de Valori București (BVB), se subliniază că, în contextul pieței globale, europene și naționale actuale, Grupul Electrica se angajează să contribuie semnificativ la transformarea sectorului energetic la nivel național și la atingerea obiectivelor UE pentru energie în 2030/2050.

Se concentrează pe obiective strategice menite să asigure durabilitatea pe termen lung a afacerii, aliniate cu direcțiile naționale și europene, având potențialul de a juca un rol important în transformarea sectorului energetic către o eră a energiei sustenabile și prietenoase cu mediul.

Până în 2030, Electrica își propune o creștere sustenabilă a valorii companiei, concentrându-se pe tranziția către economia verde, sustenabilitate prin implementarea extinsă a ESG și a programelor de excelență organizațională, dar și pe eficiență prin sporirea securității rețelelor, digitalizare și consolidarea rezilienței afacerii.

Care sunt obiectivele companiei

Obiectivele cheie ale Grupului Electrica pentru perioada 2024-2030 includ diversificarea surselor de energie regenerabilă, extinderea serviciilor oferite, eficiență energetică la nivelul furnizării, explorarea oportunităților de creștere regională și dezvoltarea unei infrastructuri moderne și eficiente.

În plus, planurile includ extinderea flexibilității rețelei pentru a răspunde nevoilor prosumatorilor, construirea de stații electrice pentru vehicule electrice, optimizarea operațiunilor, educație privind principiile ESG pentru personal, responsabilitate socială corporativă și guvernanță extinsă, menținerea ratingului și integrarea în indicii FTSE Russel.

Având în vedere schimbările anticipate în cadrul reglementărilor în diversele segmente operaționale în 2024, Electrica plănuiește să revizuiască această strategie în consecință.

De asemenea, compania vizează digitalizarea și inovarea, inclusiv prin consolidarea sistemului One SAP și automatizarea proceselor (RPA), îmbunătățirea interacțiunii cu clienții, adoptarea mentenanței predictive și oferirea de traininguri de digitalizare pentru angajați, alături de programe educaționale, modernizarea sistemului de management al performanței și transformarea culturală.