Capital: Care sunt noutățile pe care le vom auzi, în 2012, despre Alstom Transport în Romania?

Gabriel Stanciu: Planurile Alstom Transport în România pentru anul acesta sunt legate în mod prioritar de proiectele de reabilitare a căii ferate pe Coridoul IV Pan-European, câștigate în urma licitațiilor internaționale desfășurate în 2011. În urma acestora, Alstom Transport va forma aici o puternică echipă de semnalizări feroviare ce va dezvolta și implementa soluții feroviare ultra-moderne, de tip ERTMS nivel II. Pe lângă acestea, continuăm dezvoltarea unei puternice echipe de proiectare, construcție și instalare de soluții pentru electrificare, energoalimentare și sisteme de informare a pasagerilor.

Capital: Anul trecut, ați luat în calcul posibilitatea de a construi o fabrică de tramvaie în România. Vă mai gândiți la dezvoltarea acestui proiect?

Gabriel Stanciu: Din nefericire, proiectele serioase de echipare cu material rulant ale operatorilor de transport urban din România nu vor apărea nici în 2012. Singura licitație apărută (la Cluj) a adus cu sine un caiet de sarcini bizar, cu specificații incomplete, cu cantități incerte și cu termene de livrare aiuristice. În aceste condiții, niciun producător serios nu se implică și nici nu investește într-o capacitate de producție, iar visul de a avea o fabrică aici se îndepărtează tot mai mult.

Capital: Concret, pe ce anume se vor axa investițiile Alstom la nivel local?

Gabriel Stanciu: Ne vom îndrepta către sectorul infrastructurii, către semnalizări feroviare și soluții de electrificare. Vom continua investițiile în spațiile de producție și mentenanță din cadrul Metrorex și vom investi alături de furnizorii noștri pentru a le întări poziția în cadrul structurilor de achiziții centralizate europene.

Capital: În prezent, care considerați că sunt sunt principalele probleme din România pe segmentul de infrastructură feroviară și când ar putea fi rezolvate aceste probleme?

Gabriel Stanciu: În acest domeniu sunt mai optimist. Deblocarea recentă a proiectelor cu finanțare europeană de reabilitare a tronsoanelor de pe Coridorul IV Pan-European va produce un efect pozitiv în industria specifică. Vom avea în România implementate ultimele soluții în acest sector și, la terminare, peste circa patru-cinci ani, viteza de circulație va atinge 160 km/h pe acest sector.

Capital: Având în vedere că sunteți și managerul Alstom Transport pe Bulgaria, considerați că bulgarii sunt mai deschiși când vine vorba de investiții în infrastructura feroviară?

Gabriel Stanciu: Cred că România și Bulgaria au un ritm similar de absorbție a fondurilor europene în acest domeniu, cu observația că, prin contractele recent semnate de către CFR în valoare de circa 2 miliarde de euro, România pare să aibă în față, în acest moment, avantajul armonizării investițiilor, în sensul în care constatăm consolidarea unei direcții stategice de investiții. Bulgaria, pe de altă parte, are avantajul de a fi traversată de nu mai puțin de patru coridoare Pan-Europene, care sunt, în prezent, în stadii diferite de modernizare.