Valoarea acestui segment de piaţă, la nivelul anului 2011, a fost de aproximativ 62 mil. euro, ceea ce ar însemna că acest impuls ar putea ridica piaţa cu peste 70% în acest an. Calculele Duraziv se bazează pe anunţurile primăriilor de sector care au promis alocarea a peste 500 mil. euro pentru reabilitarea blocurilor în următorii trei ani. Chiar dacă anul electoral ar putea creşte eforturile autorităţilor publice locale, ritmul greoi în care s-au eliberat aceste fonduri în ultimii ani face prognoza greu de crezut. Mai mult, cele 500 mil. euro visate de primari reprezintă echivalentul fondurilor totale investite la nivel de ţară în ultimii trei ani prin intermediul acestui program. În această perioadă, în Bucureşti au fost reabilitate termic circa 500 de blocuri, adică o treime din totalul pe ţară.

Pe de altă parte chiar şi producătorii recunosc faptul că cea mai mare pondere a adezivilor pentru termoizolare vânduţi în piaţă în 2011 au vizat proiectele individuale şi nu cele derualte de autorităţi. Adezivii pentru acest tip de lucrări reprezintă circa 15% din valoarea tuturor materialelor utilizate la reabilitare.

„Lucrările de reabilitare termică nu au influenţat decisiv până acum piaţa de adezivi de termoizolare. Cea mai mare pondere a vânzărilor s-au adresat construcţiilor noi sau proiectelor de reamenajare individuale”, susţine Gabriel Constantin, director în cadrul Duraziv. El mai spune că dacă se priveşte piaţa de adezivi şi mortare uscate în ansamblu, rezultatul arată că aceste proiecte au o pondere mai mică de 5%.

Potrivit datelor Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în ultimii trei ani de criză, la nivel naţional au fost reabilitate circa 1.662 de blocuri. Statul a alocat 200 mil. euro în acest sens. Valorile totale ale lucărilor de reabilitare au fost însă, de circa 600 mil. euro, bani proveniţi în cele mai multe cazuri din fonduri UE şi BEI.

 „Luând în calcul acest buget de 500 mil. euro anunţat deja şi destinat reabilitării termice a blocurilor din Capitală, putem concluziona că aproximativ 200 mil. euro vor fi alocaţi achiziţiei de materiale de construcţii”, detaliază Gabriel Constantin. Restul fondurilor vor fi alocate pentru manoperă şi pentru tâmplăria termoizolantă. Aceste sume reprezintă doar contribuţia primăriilor de sector, care în majoritatea cazurilor s-au oferit să preia şi cheltuielile locatarilor. „Aceste proiecte necesită adezivi de termoizolaţie în valoare de circa 45 mil. euro”, precizează Gabriel Constantin.

Duraziv a înregistrat anul trecut creşteri ale vânzărilor de adezivi de circa 35%, uşor peste media de creştere la nivel de companie. Adezivii de termoizolare au reprezentant principalele produse comercializate din cadrul acestei divizii. Compania a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 18 mil. euro, în creştere cu 34% faţă de anul anterior.