Un purtător de cuvânt al companiei aeriene a declarat miercuri că a reluat zborurile zilnice între capitala sud-coreeană Seul și Los Angeles după lansarea rachetei nord-coreene în iulie. Nu a anunțat anterior schimbările înainte de această săptămână.

Căile de zbor din regiune atrag atenția după ce alți doi transportatori asiatici au spus că unii dintre piloții lor cred că au văzut săptămâna trecută o altă rachetă balistică din Coreea de Nord.

Cathay Pacific a declarat că echipajul unui zbor de la San Francisco către Hong Kong a raportat că a văzut ceva ce putea fi lansat pe 29 noiembrie. Air Korean a precizat că piloții de pe două dintre zborurile sale din Seul „ au văzut ceva și toată lumea presupune că ar trebui să fie o rachetă balistică”.

Coreea de Nord a declanșat ceea ce se crede a fi cea mai mare și mai puternică rachetă din arsenalul său în acea zi. Phenian a spus că proiectilul a zburat până la 4475 kilometri înainte de a se prăbuși în apele de pe coasta de vest a Japoniei.

Liniile directoare emise de Organizația Aviației Civile Internaționale, o agenție a Organizației Națiunilor Unite însărcinată cu reglementarea siguranței aeriene, afirmă că națiunile au "responsabilitatea de a emite recomandări de risc privind orice amenințare la adresa siguranței aeronavelor civile care operează în spațiul lor aerian".

Coreea de Sud declară că Pyongyang nu emite în mod regulat anunțuri către aeriene atunci când efectuează lansări de rachete. Astfel de notificări sunt emise pentru a avertiza piloții și companiile aeriene cu privire la posibilele riscuri pe durata zborurilor.

Șansele ca un avion să fie lovit din întâmplare de o rachetă sunt de "un miliard la unu", potrivit analistului David Soucie, responsabil pentru siguranța aviației.