„Lansarea noului Stingray decapotabil pe piaţa mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva este foarte oportună, Corvette fiind modelul reprezentativ al Chevrolet la nivel internaţional,” consideră Susan Docherty, preşedinte şi director general al Chevrolet şi Cadillac Europe. „Este un model legendar, recunoscut şi admirat de mult timp, chiar şi în ţările unde nu este disponibil în mod oficial.”
În prezent, există cluburi ale proprietarilor de autovehicule Corvette şi ale fanilor acestora în peste 100 de ţări. De fapt, 58% dintre cele 1,1 milioane de fani care au apreciat pagina oficială de Facebook a modelului Corvette nu sunt din Statele Unite ale Americii.
Modelul Corvette Stingray decapotabil va asigura acelaşi echilibru între tehnologie, design şi performanţe ca şi versiunea coupe, lansată la începutul lunii ianuarie la Detroit.
„La început, fiecare versiune Corvette este proiectată ca un autovehicul deschis,” explică Tadge Juechter, inginer şef Corvette. „Noul Stingray pleacă de la acelaşi principiu, varianta coupe şi cea decapotabilă fiind proiectate astfel încât să ofere performanţe excepţionale în orice situaţie – în călătoriile dumneavoastră zilnice sau când vă aventuraţi pe drumuri secundare cu serpentine.”
Corvette Stingray 2014 este cel mai puternic model standard Chevrolet proiectat vreodată, având o putere estimată de 450 de cai putere (335 kW) şi un cuplu de 610 Nm. Interiorul noului model include materiale precum fibra de carbon autentică și aluminiul, două tipuri de scaune – fiecare având un cadru din magneziu uşor ce asigură o susţinere excepţională – şi ecrane cu diagonala de opt inci fiecare. Tehnologiile avansate de asistenţă pentru şofer includ un selector pentru modul de conducere cu cinci poziţii, ce permite personalizarea a 12 atribute ale autovehiculului în funcţie de preferințele utilizatorului şi o transmisie manuală cu şapte trepte de viteză şi sincronizare activă a turaţiei (anticipează treapta de viteză selectată şi sincronizează turaţia motorului cu aceasta, pentru o comutare perfectă de fiecare data)
Noul propulsor V8 de „numai” 6.2 litri, LT1, îmbină tehnologii avansate precum sistemul de injecţie directă, sistemul de management activ al carburantului, sincronizarea continuu-variabilă a supapelor şi un sistem de combustie avansat ce generează mai multă putere cu un consum de carburant mai mic. Pachetul Performance Z51 pentru performanţe similare modelelor de curse include: un diferenţial electronic autoblocabil cu alunecare limitată, un sistem de lubrifiere cu baie de ulei uscată, un sistem de răcire pentru diferenţial şi transmisie, precum şi un pachet aerodinamic unic ce sporeşte stabilitatea la viteze mari.
„Stingray este una dintre mărcile legendare ale istoriei auto,” a declarat Ed Welburn, vicepreşedintele departamentului de design global al GM. „Am ştiut că nu puteam folosi numele Stingray dacă autovehiculul nu se ridică la înălţimea moştenirii sale. Rezultatul este un Corvette Stingray nou ce se detaşează de tradiţie, putând fi în acelaşi timp recunoscut imediat în întreaga lume ca un model Corvette.”