Odată aprobată cererea vor fi întreprinse demersurile necesare încheierii contractului între MTI şi Banca Mondială, ulterior urmând a fi selectat managementul privat.

Pentru CFR Marfă, Memorandumul cu FMI prevede integrarea tuturor subsidiarelor până la finele lui octombrie 2011, inclusiv Societatea Comercială de Transport Maritim şi de Coastă ”C.F.R. Ferry-Boat”-S.A. (excepţie făcând Societatea Comercială Întreţinere şi Societatea comercială de reparaţii Locomotive si Utilaje ”C.F.R. IRLU”-S.A) şi desemnarea unui management privat până la finele lunii decembrie 2011 sau până în luna ianuarie 2012, dacă un pachet minoritar semnificativ va fi vândut până la sfârşitul acestui an.

În ceea ce priveşte TAROM, un management privat trebuie desemnat până la finele lunii ianuarie a anului viitor. De asemenea, documentul convenit cu FMI mai prevede reducerea costurilor prin renegocierea contractelor, reduceri voluntare de personal şi creşterea veniturilor prin tehnici alternative de vânzare, optimizarea politicilor de preţuri, reducerea costurilor prin extinderea programului de economisire a consumului de carburanţi.
Sursa: Agerpres