În decembrie, Consiliul de supervizare al Audi l-a numit pe Stefan Knirsch, şeful Departamentului de Dezvoltare a Motoarelor, în funcţia de director al Departamentului de Cercetare-Dezvoltare la Audi. Acesta l-a înlocuit pe Ulrich Hackenberg, suspendat din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor motoarelor diesel de tip EA 189. Ulterior, Ulrich Hackenberg a demisionat. Şeful VW, Matthias Müller, declarase în acel moment că Stefan Knirsch are calificări excelente. 

Investigaţiile privind scandalul emisiilor, conduse de firma americană de avocatură Jones Day, au arătat că Stefan Knirsch, membru al Consiliului de Administraţie al Audi, ştia despre utilizarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel de trei litri şi a dat declaraţii mincinoase în instanţă. Deja conducerea Audi i-a cerut lui Stefan Knirsch să elibereze biroul, susţine Bild am Sonntag. 

Într-o scurtă declaraţie, luni, Audi a confirmat că Stefan Knirsch a ajuns la un acord cu Consiliul de supervizare al Audi privind demisia sa. Nu au fost oferite detalii suplimentare. Plecarea vine la doar câteva săptămâni după ce un inginer cu vechime îndelungată la Volkswagen, James Liang, a devenit primul inculpat în SUA în scandalul emisiilor. El a fost de acord să coopereze cu autorităţile SUA. 

Stefan Knirsch, în vârstă de 50 de ani, şi-a început cariera la Audi în 1990, ca inginer. În 1996 s-a transferat la Porsche, unde a lucrat timp de 15 ani la dezvoltarea motoarelor, iar în 2013 a revenit la Audi. 

Audi a recunoscut în faţa autorităţilor de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA. Anterior, reprezentanţii Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW şi au dezminţit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen şi Porsche vândute începând cu 2009 în SUA. 

Volkswagen a anunţat recent că va plăti 15,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori şi să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.