NU este necesară o astfel de măsură

Așadar, liderul PSD a vorbit despre introducerea obligativităţii celei de-a treia doze de vaccin pe certificatul verde, la nivel naţional, precum se întâmplă şi în cazul certificatului european. Potrivit declarației, Marcel Ciolacu a vorbit cu medicul Streinu Cercel și nu consideră necesară măsura respectivă.

„Am vorbit cu domnul Cercel şi dânsul mi-a spus că nu crede că este necesară o astfel de măsură”, a declarat Marcel Ciolacu la Parlament.

De asemenea, Ministerul Sănătăţii precizează că, în momentul de față, nu a intervenit nicio modificare în ceea ce priveşte valabilitatea certificatului electronic COVID-19, la intrarea pe teritoriul naţional. După ce România va adopta Decizia 2021/1073, va aplica aceleaşi reglementări cu celelalte state membre care recunosc certificatul de vaccinare doar după efectuarea dozei booster, dacă de la încheierea schemei de vaccinare complete au trecut mai mult de 270 de zile.

Toți românii sunt obligați să știe asta

Amintim că certificatele verzi care au depășit nouă luni de la administrarea celei de-a doua doze de vaccin anti-COVID vor expira începând de marți, 1 februarie. Din acest motiv, este necesară îndeplinirea următorelor condiții pentru obținerea unui nou document.

Toate persoanale care au primit a doua doză de vaccin anti-COVID înainte de 1 mai 2021 nu vor mai putea folosi certificatul verde pe care îl dețin în momentul de față, începând de marți, 1 februarie.

Astfel, vor fi nevoite să efectueze a treia doză și să genereze un nou document, în cazul în care doresc să beneficieze în continuare de certificatul verde. Totuși, certificatul verde al celorlalte persoane va fi valabil în continuare, până în ziua în care împlinesc cele 9 luni.

Trebuie menționat că persoanele care au efectuat deja a treia doză nu vor fi afectate cu nimic. De asemenea, generarea noului document va fi realizată pe același site: certificat-covid.gov.ro

În primul rând, autentificarea este realizată în baza unei adrese de e-mail iar cea folosită în cazul primului document este valabilă în continuare. Mai apoi, persoana care dorește să se autentifice trebuie să acceseze e-mail-ul introdus și să utilizeze link-ul primit de la platforma de imunizare.

După efectuarea celei de-a treia doze, este necesară apăsarea butonului „Certificat Nou” și selectarea tipului de act de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române trebuie să acceseze butonul „CNP” iar apoi vârsta.

În acest punct, sunt necesare următoarele date personale: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui.

În cazul cetățenilor străini, trebuie selectată opțiunea „Pașaport/Act de identitate”. Apoi, este necesară completarea câmpurilor care cuprind „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui.

Acum, trebuie menționat tipul serului administrat, județul în care a fost făcut vaccinul și luna în care a avut loc vaccinarea. Atenție! În acest câmp trebuie introduse doar datele de administrare a celei de-a treia doze.

După îndeplinirea acestui pas, este necesară apăsarea butonului „Salvează”. Certificatul nu va fi generat imediat iar procesul poate dura câteva minute. După generarea acestuia, poate fi vizualizat în secțiunea „Listă certificate”, de unde utilizatorul îl poate descărca în format pdf.