Popa, marketing manager la Akela Informatique. Solutii din cele mai diverse si interesante sunt dezvoltate de romani. Din pacate, multi clienti externi, mai ales dintre cei foarte celebri, doresc sa fie pastrata confidentialitatea in ce priveste numele lor.Un proiect interesant dezvoltat de Akela Informatique este o solutie specifica de management al resurselor umane pentru Tech Team (firma cotata Nasdaq) cu filiale la Bruxelles, Paris, Londra, si in Romania. Aceasta firma opereaza in domeniul oferirii de servicii de help desk pentru societati mari, cum ar fi Canon, Ford. Solutia conceputa de informaticienii romani este un program de resurse umane pentru birourile din Bruxelles si Bucuresti. „Tech Team are o cultura corporatista foarte complexa“, explica Mihai Popa. Programul a trebuit sa eficientizeze foarte mult comunicarea dintre management si salariati: daca exista probleme in colectiv, ele sunt comunicate prin acest program, ajung la managerul direct, iar intr-un interval de timp ele sunt solutionate. De asemenea, programul de resurse umane conceput de Akela Informatique contine si un modul foarte complex de recrutare. „Aceasta solutie este modelabila, pentru ca poate societatea va dori sa o adopte si pentru alte birouri.“ Este web-based, si foloseste tehnologii de ultima ora. Akela merge spre clienti, dar sunt si recomandati de fosti clienti multumiti. „Avem si un birou de reprezentanta in SUA, unde politica este mult mai agresiva, pentru ca este foarte mare competitia.“ Akela are o baza activa de clienti in 11 tari, o cifra de afaceri de 1,2 milioane de euro si un numar mediu de angajati in crestere, 102 in prezent. Previziunile pentru 2005 sunt foarte bune, este vorba despre 2,2-2,5 milioane de euro. Numele pe care Akela le are in portofoliu sunt Orange, Lukoil, Airbus/Operantis, Alcatel, Ubisoft.Cu 30 de tari lucreaza un alt nume mare pe piata firmelor de outsourcing, Kepler Rominfo. Kepler-Rominfo SA este rezultatul operatiei de fuziune prin absorbtie a societatii Romanian Data Soft de catre Kepler Prodimpex SA, din iunie 2004. Kepler Prodimpex SA a fost infiintata in 1995, iar Romanian Data Soft in 1993. Kepler a fost prima societate romaneasca de servicii informatice certificata ISO 9001 de catre AFAQ ASCERT International, in 1997.Kepler a inceput prin a lucra exclusiv pentru clienti francezi, dar incepand cu 1999 piata a fost constant largita, astfel incat in prezent cifra de afaceri este echilibrat repartizata intre Romania (o treime), Franta (o treime) si alte regiuni. In prezent, consultantii societatii ajung sa intervina in peste 30 de tari din intreaga lume. Kepler are in prezent peste 200 de angajati si a avut in 2004 o cifra de afaceri de 4,3 milioane de euro (cifra de afaceri estimata pentru 2005 este de circa 5,5 milioane de euro). Printre proiectele foarte interesante pe care informaticienii de la Kepler le-au realizat se numara „pentru un grup multinational din domeniul fast-food, suportul si mentenanta sistemului financiar-contabil utilizat in circa 30 de tari din cadrul grupului“, spune Petre Guta, CEO al societatii. Kepler este implicat din anul 2002 in dezvoltarea si mentenanta sistemului CRM pentru unul din marile grupuri din asigurari. Tot ei au creat sistemul integrat de gestiune pentru unul din marii producatori francezi de nutreturi animale (un proiect de peste 3.000 de zile-om).Incepand din 2003, Kepler dezvolta o suita de aplicatii specifice pentru unul dintre producatorii importanti de arome si parfumuri (societate internationala de origine elvetiana), avand deja trei aplicatii finalizate cu succes si realizand in prezent patru proiecte semnificative pentru clientul respectiv. De la inceputul anului 2004, Kepler este implicat intr-o colaborare pe termen lung, pe arii diverse, cu unul dintre actorii majori din lume in zona transportului si distributiei energiei.

Oficii postale cu soft romanesc

Ipacri Romania a elaborat, pentru contul societatii Elsag, un sistem de trace and tracking, parte a sistemului Star folosit de posta italiana. Star este un sistem national pentru scrisori care sunt inregistrate si asigurate (sunt 15 categorii de articole de corespondenta). Pentru inceput, acest sistem este implementat in 2.400 de birouri postale, iar in viitor se preconizeaza sa fie introdus in 10.000 de oficii postale italiene.