Traficul a fost deschis pe secţiunea Simeria-Deva, pe o porţiune de 14,8 kilometri, între km 17+700 – km 32+500 şi nodul rutier Simeria, se menţionează în anunţ.

Această porţiune de autostradă este parte a tronsonului Deva-Orăştie, contract semnat în urmă cu doi ani. Constructorul este asocierea formată din JV STRABAG AG – SC STRABAG SRL- SC STRACO GRUP SRL. Valoarea contractului este de aproape 178 milioane de euro, din care 133,4 milioane reprezintă contribuţia UE, iar 44,48 milioane de euro sunt fondurile alocate de la bugetul de stat, conform fişei tehnice publicate pe site-ul CNADNR.

Obiectivele proiectului:
–  Construcția variantei de ocolire (aproximativ 32,5 km, profil autostrada) a localităților Deva și Orăștie, situate pe DN7 care este parte a rețelei TEN-T. Cele 2 localități sunt considerate ca fiind afectate de blocaje de trafic rutier. 
–  Construirea a 21 poduri cu o lungime cuprinsa intre 24 – 100m, incluzând si podul peste Raul Mureș cu o lungime de 720 m;
–  Construirea a doua intersecții la începutul si sfârșitul proiectului si un nod rutier in partea de vest a orașului Simeria;

Cealaltă secţiune, cu o lungime de 17,7 kilometri, are ca termen de finalizare luna februarie a anului viitor.

Cu cei 14,8 kilometri deschişi traficului între Deva şi Simeria, România a ajuns să deţină o reţea de autostrăzi de puţin peste 530 kilometri. În luna octombrie, capital.ro informa că în acest an România ar putea ajunge la aproape 550 de kilometri de autostradă, însă planurile CNADNR au fost date peste cap.

În septembrie, reprezentanţii CNADNR ne informau că reţeaua de autostrăzi, în care este cuprinsă şi variantele ocolitoare la nivel de autostradă, însumau 506,13 kilometri. Din septembrie şi până în prezent, CNADNR a deschis traficul şi pe 9,5 km de autostradă, parte a tronsonului Timişoara-Lugoj, constructorul fiind Spediton UMB, deţinută de regele asfaltului Dorinel Umbrărescu.