Pentru al 22-lea an marca Heineken şi-a păstrat în 2009 poziţia de lider pe piaţa berii din Europa Occidentală, piaţă care a înregistrat anul trecut o scădere de 2,5 procente în termeni de volum, potrivit companiei de cercetare a pieţei Plato Logic.

Primii patru mari producători de bere la nivel mondial, Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken si Carlsberg , toţi cu sediul în Europa Occidentală, au fost nevoiţi să se bazeze mai degrabă pe pieţele emergente din America Latină şi Asia decât pe Europa Occidentală.

În plus, segmentul berii premium a înregistrat o scădere de peste trei procente, ceea ce înseamnă că a avut mai mult de suferit decât media pieţei, în condiţiile în care băutorii de bere s-au îndreptat spre mărcile mai ieftine.

Potrivit companiei de cercetare, marca de bere Heineken şi-a păstrat poziţia de lider şi în 2009, cu peste 11 milioane hectolitri vânduţi, în timp ce Carlsberg a devansat brandul Carling (Molson Coors) ocupând locul secund cu vânzări de aproape opt milioane hectolitri. Pe locurile patru şi cinci s-au clasat brandurile Foster şi Amstel produse de Heineken, în timp ce locul şase a fost ocupat de marca Kronenbourg (Carlsberg) iar locul şapte a revenit mărcii Stella Artois (AB InBev).

Vânzările de bere în România au atins 17,6 milioane de hectolitri în 2009, cu 13 la sută mai puţin decât în anul precedent, când s-a înregistrat un volum de 20,2 milioane de hectolitri. Per total, în 2009 piaţa berii a scăzut sub cifrele înregistrate în urmă cu trei ani, când s-au vândut 17,7 milioane de hectolitri. Altfel spus, în comparaţie cu 2008, când un român a consumat, în medie, 93 litri de bere, rezultatele anului trecut indică o scădere până la nivelul anului 2006, revenindu-se la o medie de 81 de litri, în condiţiile în care, din 2004, consumul a crescut anual cu zece litri pe cap de locuitor.

SURSA: Agerpres