Romtelecom va introduce o aplicaţie IT care va integra trei module de administrare a riscurilor asociate serviciilor furnizate clienţilor, pentru a limita cazurile de fraudă, a declarat, marţi, directorul general al companiei, Yorgos Ioannidis.

„Aplicaţia se află în curs de implementare şi ne va ajuta să identificăm posibilele abuzuri ale clienţilor, inclusiv cazurile de fraudă. Odată instalat acest sistem antifraudă, Romtelecom va avea un avantaj competitiv în viitor”, a spus Ioannidis.

Aplicaţia IT va integra trei module de gestionare a riscurilor, respectiv „Antifraudă”, „Credit risk” şi „Revenues assurance”. Spre exemplu, cu ajutorul modulului „Antifraudă”, operatorul poate identifica situaţiile în care linia unui client ar putea fi utilizată abuziv de terţi.

Prin „Credit risk”, compania gestionează riscurile asociate neplăţii facturiilor, iar prin „Revenues assurance” se asigură că un client este facturat exact pentru serviciile consumate. Romtelecom este cel mai mare operator local de telefonie fixă, cu aproape trei milioane de linii în administrare.

Yorgos a afirmat că Romtelecom nu prea şi-a asumat riscuri mari în trecut, dar în ultimii ani situaţia s-a schimbat.
„Ca să îţi asumi riscuri ai nevoie de o bună previziune. Aşa am procedat şi în cazul achiziţiilor de mici operatori făcute de Romtelecom în ultima perioadă, portofoliul de clienţi atins prin aceste operaţiuni ajungând la 160.000. Suntem foarte atenţi la astfel de operaţiuni, pentru că nu urmărim creşterea cotei de piaţă în condiţiile unui risc foarte ridicat”, a spus şeful Romtelecom.

Achiziţiile Romtelecom s-au realizat prin intermediul Nextgen, o subsidiara controlată integral de operatorul de telefonie fixă. Înfiinţată în anul 2008, Nextgen Communications furnizează servicii de internet, voce şi televiziune prin cablu. Romtelecom este controlată de grupul elen OTE.

SURSA: Mediafax

Te-ar putea interesa și: