Cele mai multe apeluri false au venit din Covasna, Călăraşi şi Mureş.

“Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi”, precizează STS.

 În urma constatărilor făcute de către autorităţile statului, 10.892 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Teleorman şi Suceava şi în Bucureşti.

Statistica pe anul 2013 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 17.463.468 apeluri.

Dintre acestea 29,09% au fost reale şi 70,91% false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă – 60,66%, Poliţie – 24,77%, ISU/ SMURD – 12,59% şi Jandarmi – 1,88%'.

Potrivit informaţiilor remise AGERPRES de STS, în alte ţări din Europa, persoanele cu dizabilităţi pot suna la anumite numere care sunt puse la dispoziţie pentru ele.

De exemplu, în Belgia, persoanele cu dizabilităţi au posibilitatea de a trimite un fax către trei numere de urgenţă, în Austria se poate trimite un fax, sms sau e-mail către o anumită adresă, în timp ce în Finlanda persoanele care intră în categoria mai sus-amintită pot trimite un sms la diferite numere GSM disponibile pentru fiecare centru de urgenţă. Începând de anul viitor, autorităţile finlandeze doresc ca opţiunea SMS la 112 să fie disponibilă în cadrul noului sistem.

În Franţa, persoane surde sau cu probleme de auz pot trimite sms şi fax la numărul 114, special implementat pentru aceste categorii de persoane.AGERPRES

Te-ar putea interesa și: