Rolls-Royce si British Airways vor colabora pentru a realiza un studiu amanuntit privind folosirea combustibililor alternativi in industria aviatica.

Initiativa celor doua companii a luat nastere pe fondul cresterii din ce in ce mai accentuate a preturilor la combustibili si a presiunii pentru diminuarea emisiilor de gaze cu efect de sera conform normelor Uniunii Europene (UE).

Companiile solicita producatorilor de combustibili alternativi sa le trimita mostre de carburanti pentru a le testa, iar in final vor alege maxim patru sortimente pe care le vor supune unor probe prin alimentarea unui motor Rolls-Royce RB211 cu care sunt echipate avioanele Boeing 747.

Cei patru producatorii de combustibili care vor fi selectati vor trebui sa furnizeze 60.000 de litri de combustibil alternativ. Ei vor trebui sa demonstreze ceea ce Rolls-Royce numeste „sustenabilitate si capacitate de productie”.

„Este extrem de important ca acesti combustibili sa poate nu doar sa-si indeplineasca sarcina, ci trebuie sa aiba emisii de gaze mult mai mici si de asemenea, este nevoie sa poata fi produsi fara a crea un impact negativ asupra alimentelor, pamantului sau apei”, a declarat directorul de cercetare si tehnologie al Rolls-Royce, Ric Parker. El a adaugat ca trebuie sa existe dovezi clare ale posibilitatii producerii in cantitati industriale si de distributie la nivel global a acestor combustibili alternativi, pentru a putea sustine industria aviatica mondiala.

Cativa combustibili alternativi sunt deja testati, prin alimentarea motoarelor individiale ale avioanelor, insa compania Rolls-Royce este de parere ca efectuatea unor teste intr-un mediu inchis si controlat va permite adunarea unor date mult mai precise in comparatie cu posibilitatile oferite de testele efectuate in zbor.

In prezent, kerosenul este cel mai folosit combustibil din industrua aviatica. Acesta poate fi procurat de aproape oriunde in lume si poate toleta o mare variatie de temperatura. Totusi, companiile din aceasta industrie au inceput sa caute un combustibil alterntiv, care sa reduca semnificativ emisiile de dioxid de carbon (CO2).

„Daca testele pe care le efectuam impreuna cu Rolls-Royce vor conduce la gasirea unui combustibil mult mai „verde” care sa ajute industria aviatica sa-ti reduca aprotul in privinta emisiilor de carbon, beneficiul pentru industrie va fi enorm” a afirmat directorul departamentului de mediu al British Airways, Jonathan Counsell.

Sursa: The Guardian