De la 1 august, fotografiile pentru buletin și pașaport vor fi acceptate doar în format digital

Începând cu 1 august, la solicitarea unui nou act de identitate sau unui pașaport nou, fotografia trebuie să fie depusă în format digital. Fotografiile pe hârtie nu vor mai fi acceptate. Fotografia digitală pentru pașaport trebuie să fie făcută direct la autoritatea competentă.

Alternativ, sunt acceptate și fotografiile realizate de studiouri foto certificate, dacă acestea sunt trimise autorității competente în format digital securizat.

Regulile sunt în vigoare deja de la 1 mai, dar a existat o perioadă de tranziție deoarece numeroase centre de solicitare au trebuit să fie echipate din punct de vedere tehnic, potrivit celor de la FOCUSonline.

Programarea online este obligatorie pentru obținerea pașaportului electronic C.R.D.S.

Pentru preluarea datelor biometrice în vederea eliberării paşaportului electronic ESTE NECESARĂ PROGRAMARE. Aceasta se obţine doar accesând: www.econsulat.ro.

Documente necesare pentru obţinerea unui paşaport C.R.D.S. pentru adulţi (original şi copie):

  • paşaportul anterior (dacă este cazul);
  • cartea de identitate (dacă este cazul);
  • certificatul de naştere românesc, în original;

Atenție! În cazul persoanelor născute în străinătate, este necesară, în prealabil, înscrierea/transcrierea certificatului de naştere în Registrele de Stare Civilă din România.

  • certificatul de căsătorie românesc, dacă este cazul, în original;

Atenție! În cazul căsătoriei încheiate în Germania, este necesară, în prealabil, înscrierea certificatului de căsătorie în Registrele de Stare Civilă din România (se poate face şi la consulat).

În cazul divorţului pronunţat în România, este nevoie de hotărârea de divorţ cu menţiunea „Definitivă şi irevocabilă”, în original, precum și certificatul de naștere și căsătorie cu respectiva mențiune.

În cazul divorţului pronunţat în Germania este nevoie, în prealabil, de:

  • recunoașterea hotărârii de divorț de către instanțele din România, confor Legii nr. 105/1992;
  • înscrierea menţiunilor de divorţ pe marginea actului de naştere ori a actului de căsătorie.

Atât în cazul căsătoriei cât și al divorțului, solicitantul trebuie să facă dovada dreptului de ședere în Germania actualizat, cu numele de familie purtat după căsătorie sau divorț.

În cazul persoanelor văduve, dacă soțul/soția decedată a fost cetăţean român, atunci este nevoie de certificatul de deces românesc, în original.

Ce faci în cazul în care ți-a fost furat pașaportul?

În cazul declarării furtului paşaportului simplu, este necesară prezentarea dovezii eliberate de organele de poliţie germane, tradusă în limba română. Doar în cazul pierderii se poate completa, la consulat, o declaraţie pe propria răspundere prezentând împrejurările în care s-a pierdut documentul respectiv;

În cazul distrugerii paşaportului simplu, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat sau fragmente din acesta, cu condiţia ca acestea să cuprindă elemente care să facă posibilă identificarea documentului.